Miksery Roland w LEDCITY

Rozmowa z właścicielem firmy Łukaszem Kantorem oraz realizatorem wideo Dawidem Krężelem

UDOSTĘPNIJ:
28-09-2018

Zlokalizowana nieopodal Nowego Sącza firma LEDCITY rozpoczęła swoją działalność kilka lat temu jako dostawca profesjonalnych ekranów LED – zarówno mobilnych, jak i tych do instalacji na konstrukcjach, na potrzeby eventów, konferencji, targów i koncertów. Rozwijając się dynamicznie i pozyskując nowych klientów, w niedługim czasie zdecydowała się rozszerzyć portfolio usług i zaoferować klientom już nie tylko powierzchnie do wyświetlania treści, ale także kompletną realizację wideo wraz z oprawą graficzną i transmisją, zarówno satelitarną, jak i do sieci. Aby móc sprostać tym zadaniom, firma wnikliwie prześledziła rynek, przetestowała wiele różnych rozwiązań i finalnie zdecydowała się zainwestować w wiele różnorodnych urządzeń marki Roland. W rozmowie z magazynem „AVIntegracje” właściciel firmy Łukasz Kantor i jeden z realizatorów Dawid Krężel opowiedzieli nam o rozwoju firmy, realizacjach, nowatorskich narzędziach i roli mikserów wideo producenta w tych przedsięwzięciach.

Działalność firmy LEDCITY bazuje na kilku mocnych filarach. Pierwszym z nich jest wynajem mobilnych ekranów LED o rozdzielczości P4 i P6 oraz powierzchni 16,5 mkażdy. Firma posiada telebimy mobilne zainstalowane na przyczepach, które mogą być świetnym rozwiązaniem do obsługi koncertów i innych wydarzeń odbywających się pod gołym niebem. Takie rozwiązanie wyklucza konieczność stosowania dodatkowych konstrukcji pod ekrany, zaś przygotowanie nośnika do wyświetlenia obrazu w danej lokalizacji jest niezwykle proste i szybkie, a czas od przyjazdu na miejsce imprezy do pełnej gotowości do pracy nie przekracza 20 minut. Za pomocą podnośnika hydraulicznego ekran LED wysuwa się z przyczepy na maksymalną wysokość 8 m i może zostać obrócony nawet o 360o, co umożliwia doskonałe dopasowanie go do warunków danej produkcji i przestrzeni.

Firma ma w swojej ofercie również ekrany do instalacji na scenie czy podwieszenia na konstrukcji. Łącznie w magazynach LEDCITY znajduje się ponad 300 m2ekranów o rozdzielczościach P4 oraz P6. Ekrany są budowane z lekkich kabinetów o wąskim profilu, a dzięki temu, że są odporne na warunki atmosferyczne, mogą pracować również na zewnątrz. Na potrzeby najbardziej wymagających realizacji odbywających się pod dachem, takich jak konferencje, targi branżowe czy wydarzenia korporacyjne, firma posiada również telebimy wewnętrzne o rozdzielczości P2 i wykonane w technologii Black SMD (z czarną diodą) – odznaczają się one nie tylko bardzo wysoką rozdzielczością, ale również świetnymi parametrami w zakresie kontrastu. 

Marka LEDCITY specjalizuje się w dostawie nośników multimedialnych, jak również realizacji wideo w warunkach live. Zespół firmy składa się z realizatorów wizji i operatorów kamer specjalizujących się w obsłudze wydarzeń na żywo. W trakcie realizacji mogą oni korzystać z parku maszynowego, na który składa się piętnaście kamer FullHD, drony do realizacji live, krany czy stabilizatory steadicam. Dzięki tak rozbudowanemu zapleczu firma może zaoferować takie usługi jak streaming live z konferencji i eventów: realizację panelu komentatorskiego w trakcie imprez sportowych, transmisje imprez sportowych, transmisje satelitarne, reklamę na telebimach, a także realizację live na ekranach multimedialnych.

Realizacja wszystkich tych przedsięwzięć nie byłaby oczywiście możliwa bez mikserów wizyjnych. Już od wielu lat firma LEDCITY pracuje na mikserach marki Roland, mając w swojej ofercie niezwykle bogate portfolio rozwiązań producenta od małych mikserów VR-50HD, aż po potężny, highendowy system miksujący V-1200HD. Spotkaliśmy się z właścicielem firmy Łukaszem Kantorem oraz jednym z realizatorów Dawidem Krężelem, by porozmawiać o tym, co zdecydowało o wyborze rozwiązań marki Roland i jak te produkty sprawują się na co dzień. 

 

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Jak narodziła się decyzja o rozpoczęciu działalności marki LEDCITY? 
Łukasz Kantor, LEDCITY: 
Firma działa na rynku już od ponad czterech lat. Jej początki są związane z naszą wieloletnią działalnością polegającą na dostarczaniu mobilnych ekranów LED na różnego rodzaju eventy, koncerty i wydarzenia sportowe. Obecnie firma ma w swojej ofercie ekrany mobilne, jak i typowe ekrany instalowane na konstrukcjach zarówno dla potrzeb instalacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Jeżeli chodzi o obszar, na którym działamy, to około 60% zleceń jest realizowanych przez nas na terenie Polski, 30% na terenie Niemiec, a 10% na Słowacji. Na początku działalności firma dysponowała ekranami o rozdzielczości P10; aktualnie mamy wewnętrze ekrany o rozdzielczościach od P2 o powierzchni 100 m2, odznaczające się wysokim kontrastem i diodą black SMD. Jeżeli chodzi o produkcje zewnętrzne, korzystamy z ekranów P4 i P6. Wraz z upływem czasu, rozwijając nasze zaplecze i sprzęt, doszliśmy do wniosku, że naturalnym krokiem w naszym rozwoju będzie wprowadzenie do oferty realizacji wizji, czym zajmujemy się już od trzech lat. 

Dawid Krężel, LEDCITY: Zależało nam na tym, abyśmy mogli zapewnić kompleksowość oferowanych rozwiązań w realizowanych przez nas projektach. W początkowych latach działalności naszej firmy było to tylko dostarczanie nośników multimedialnych i ich obsługa; naturalnym następstwem było rozwijanie tej oferty o kolejne usługi – i tak jedną z nich stała się realizacja wizji. 

 

Właściciel firmy LEDCITY Łukasz Kantor (z prawej) oraz realizator wideo Dawid Krężel 

 

Jak zapadła decyzja o tym, że będą pracowały u Państwa miksery wizyjne marki Roland? 
Dawid Krężel: 
To nie jest tak, że wybraliśmy te rozwiązania przypadkowo czy ktoś je nam polecił. Mieliśmy okazję testować rozwiązania wielu różnych producentów. Urządzenia Rolanda wzbudziły nasze największe zaufanie, ponieważ okazały się być sprzętem bezawaryjnym. Pracując przy bardzo wielu produkcjach plenerowych, wystawialiśmy miksery na działanie różnych warunków atmosferycznych – pracowały one w różnej temperaturze, wilgotności i nigdy nie było z nimi problemów. To dla nas kluczowe. Realizując produkcję na żywo, nie możemy dopuścić do sytuacji, że jakiś sprzęt zawodzi. Odkąd rozpoczęliśmy działalność w obszarze realizacji wizji, mieliśmy okazję pracować na kilkudziesięciu różnych mikserach producenta: od małych analogowych urządzeń aż po flagowy model z najwyższej półki V-1200HD. Również możliwości tych mikserów przewyższały możliwości sprzętu innych producentów. Oczywiście braliśmy pod uwagę inwestycję w rozwiązania software’owe, instalowane na przypisanej stacji roboczej. Jednak specyfika wydarzeń, które zazwyczaj realizujemy, przemówiła za tym, aby były to fizyczne urządzenia. Jednym z kluczowych parametrów, które były bardzo istotnymi w trakcie wyboru przez nas sprzętu, były jak najniższe opóźnienia. Roland okazał się być w tym względzie bezkonkurencyjny, przede wszystkim względem wspomnianych mikserów programowych, jak i rozwiązań sprzętowych. Tutaj to zaledwie (w zależności od obciążenia miksera) jedna lub dwie klatki, co jest absolutnie niezauważalne, jeżeli mówimy o produkcjach live. 

Łukasz Kantor: Przystępując na przestrzeni lat do realizacji określonych produkcji, spotykaliśmy się z wyzwaniami technicznymi, które wymuszały na nas zastosowanie określonych rozwiązań. W drodze poszukiwania tych rozwiązań z różnych względów decydowaliśmy się właśnie na zakup urządzeń z logo Rolanda. 

Dawid Krężel:Stworzyliśmy listę elementów, które ułatwiłyby nam pracę, podniosły jakość oferowanych usług, a także pozwoliły stworzyć nowe, nieosiągalne wcześniej przedsięwzięcia.

Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.