LG – ekrany informacyjne

Kompleksowe rozwiązania marki LG „out of the box”

UDOSTĘPNIJ:
29-09-2018

Firma LG Electronics to obecnie jeden z liderów produkcyjnych w zaawansowanej erze cyfrowych technologii. Zatem nie powinien dziwić fakt, że tego typu koncern właściwie dyktuje pewnego rodzaju rozwiązania i stara się być przynajmniej dwa kroki naprzód w stosunku do konkurencji. Październikowy artykuł nie będzie dotyczył przeglądu tylko jednego urządzenia. Ustalimy kilka prostych zasad dotyczących budowy tzw. ekranów informacyjnych, które mogą funkcjonować również w warunkach zewnętrznych, oraz przyjrzymy się bliżej obszernym grupom produktów LG oznaczonych jako Outdoor Displays. 

Dlaczego ten sektor produktów jest tak ważny? Z danych statystycznych wynika, że popyt na tego typu wyświetlacze w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie o 20%. Nic zatem dziwnego, że LG bardzo mocno przygląda się takiemu dynamicznemu wzrostowi i co ważniejsze – reaguje. Tzw. zewnętrzna komunikacja w przestrzeniach publicznych jest w chwili obecnej jednym z najlepszych nośników dla reklamodawców orazdla podejmowania innych działań związanych z komunikacją wizualną. Oto, co proponują eksperci w kontekście kryteriów budowy tego typu urządzeń z zastosowaniem zewnętrznym.


Ochrona kontra widoczność i eksploatacja
Pierwszym punktem przy budowie tzw. kiosku jest dostosowanie monitora do obudowy zewnętrznej. Obudowa ta ma chronić wrażliwą i delikatnąelektronikę przed deszczem, kurzem oraz przed dewastacją i tu pojawia się jeden z pierwszych problemów. Zabudowanie ekranu szkłem antywłamaniowym zupełnie zmienia warunki jasności urządzenia, które jest wbudowanew środku. W tym momencie pierwszym kryterium, jakie LG stawia przy produkcjimonitorów, jest brak utraty jasności ekranuw zamkniętej obudowie. Wspomniałem o deszczu? Przy długotrwałych opadach i zmiennej pogodzie kolejnym problemem staje się para wodna, która to naraża w sposób znaczny elektronikę. I tu pojawia się drugie kryterium – projekt kiosku z monitorem LG skutecznie radzi sobie z tym problemem. Jeśli nie deszcz, to słońce. A i owszem – długotrwałe oddziaływanie cieplne przy słonecznej pogodzie może nawet doprowadzić do uszkodzenia matrycy LCD. Przegrzaniematrycy może skutkować jej nieodwracalnym uszkodzeniem, a skutkiem tego będą przebarwienia, nierównomierność kolorów czy też czarne plamki widoczne na ekranie. Druga kwestiato kąt padania światła słonecznego. Szczególnie w bliskich odległościach można zauważyćlustrzany refleks,zamiast emitowanych treści. Jeśli problemy ze zbyt wysokimi temperaturami mamy za sobą, to co z nadmiernym chłodem? Tutaj właściwie żaden producent nie ma zbytniej elastyczności, jeśli chodzi o podawany zakres bezpiecznej pracy. Zatem konstrukcja kiosku jest ściśle dostosowana do ewentualnych spadków temperatury zewnętrznej oraz do tolerancji założonej dla bezpiecznej pracy urządzenia. 

 

 

Jakie rozwiązania proponuje LG?
W produktach spełniających powyższe kryteria można wyróżnić właściwie trzy grupy należące do koncernu LG. Będą to Open Frame Displays, Window Facing oraz LG MRI. Grupa Open Framestanowi kilka ekranów z przekątnymi od 49 do 55 cali. Charakterystycznymi cechami w tej drużynie będzie między innymi bardzo duża jasność urządzeń sięgająca2500 cd/m2. Ten parametr powinien zdecydowanie przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców. Drugą ciekawostkę stanowi technologia QWP (Quarter Wave Plate). Gwarantuje ona bardzo klarowną widoczność,nawet w sytuacji, gdy nasz odbiorca będzie używał polaryzacyjnychokularów przeciwsłonecznych.

W pierwszej części niniejszego artykułu skupiliśmy się w dużej mierze na tzw. kioskach zewnętrznych. A co z wystawami sklepowymi? W tej serii znajdą się też modele, które nie wymagają układu chłodzenia,generującego nadmierny hałas. Wyobraźmy sobie subtelną przestrzeń sklepu z ekskluzywnym wyposażeniem, gdzie w witrynie słychać pracę wentylatorów... W tego typuekranach poziom hałasu został zredukowany do 25 dB. 

 

Window Facing oraz LG MRI
W grupie Window Facing również znajdziemy produkty zarówno o przekątnej 49 oraz 55 cali. Te urządzenia oparte na matrycach IPS, M+ (WRGB), mają również poziom hałasu zredukowany do 25 dB. Jedną z ciekawszych funkcji będzie autonomiczność pracy tych ekranów. Dzięki wbudowanemu sensorowi panel dostosowuje automatycznie jasność ekranu do panującego w otoczeniu monitorapoziomu oświetlenia. Przy długoterminowym użytkowaniu ekranu oszczędności związane zezużyciem energii elektrycznej sięgające 30% to realny przykład na to, jak ważny jest dobór urządzenia do takiej pracy. W ostatniej rodzinie LG MRI znajdziemy najbardziej zróżnicowane produkty, oznaczone wspólnym znakiem BoldVu. Choć wszystkie mogą być przystosowane do użytku zewnętrznego, to jednak różnią się dość mocno pod względem konstrukcji. Znajdziemy tu displaye, które można umieszczać na przystankach autobusowych, na deptakach, w przestrzeniach centrów handlowych, a nawet na pojazdach. Na dużą uwagę zasługują szczególnie te ostatnie. Mobilny dwustronny BoldVu Vehicle Top został oparty o specyfikacje wojskowe. To urządzenie gwarantuje wysoki kontrast, szeroki kąt widzenia, a jego konstrukcja z wykorzystaniem hartowanego termicznie szkła zabezpiecza przed dewastacją. Urządzenie ma klasę szczelności na poziomie IP65 i zostało wyposażone w bezfiltrowy system zarządzania temperaturą. Tu również ważną funkcję pełnią procesy autonomiczne, a funkcje, które można kontrolować samodzielnie, zawierają się w stu pięćdziesięciu parametrach. 

 

Świadomy wybór
W dzisiejszych czasach nietrudno o alternatywne, często tańsze rozwiązania. Przygotowując niniejszy artykuł, przypomniałem sobie jedną informację, która pojawiła się w materiałach LG: czy wybierając produkt, który nie spełnia tak wysokich kryteriów użytkowania, stać cię na straty finansowe spowodowane przestojem panelu informacyjnego w kontekście uszkodzeń i czasu poświęconego na naprawy? To rzeczywiście solidny argument.

AUTOR: Paweł Murlik, AVIntegracje

ZDJĘCIA: LG

PRODUCENT: LG Electronics Polska - www.lge.pl

DYSTRYBUTOR: LG Electronics Polska - www.lge.pl

reklama
galeria
czytaj także:
porady

Systemy do pracy współdzielonej

Mówiąc o rozwiązaniach AV, w tym systemach do telekonferencji czy pracy współdzielonej, pracujących w dużych firmach bądź wielkich, ogólnoświatowych korporacjach, mających personel i biura w różnych krajach, najlepszym rozwiązaniem jest ujednolicenie technologii, która trafia do sal konferencyjnych. Dzięki temu pracownicy przemieszczający się z piętra na piętro czy między poszczególnymi lokalizacjami będą znali system i jego obsługę, co wyeliminuje konieczność angażowania firm trzecich do ciągłych szkoleń, tym samym obniżając koszty funkcjonowania całej instalacji. Niestety, zbyt często wyposażenie sali konferencyjnej czy gabinetu traktujemy po prostu jako kolejną „rzecz”, którą musimy kupić, wrzucając urządzenia do tego samego worka co biurka, krzesła czy stoły. Mając świadomość, że coś po prostu powinniśmy mieć, wielokrotnie wybieramy z oferty ten sprzęt, który najlepiej wpisze się w posiadany przez nas budżet, pomijając to co najważniejsze, a więc jego funkcjonalność i parametry. Często okazuje się jednak, że inwestorzy, nawet gdy wydaje im się, że zaoszczędzili, w końcowym rozrachunku marnują wydawane przez siebie pieniądze, zaprzepaszczając również szanse na wprowadzenie coraz lepszych rozwiązań do sal konferencyjnych znajdujących się w ich budynkach, a tym samym technologii, które zachęcą personel do współpracy, dzielenia się pomysłami i pracy zespołowej. Pozostaje zatem pytanie: co powinniśmy zrobić, aby zapewnić odpowiednie wyposażenie dla naszych sal konferencyjnych i podobnych przestrzeni?

wydarzenia

LG Electronics Polska „Solutions Partners Meeting 2018”

Przez wiele lat na naszym rodzimym rynku marka LG Electronics była kojarzona głównie z rynkiem konsumenckim. W ubiegłym roku rozpoczęły się działania mające na celu zmianę tego wizerunku i pokazanie klientom z sektora biznesowego, jak wiele interesujących, często unikatowych produktów znajduje się w portfolio firmy. Wszystkie te starania sprawiły, że dzisiaj firma LG jest postrzegana jako jeden z głównych graczy na rynku producentów profesjonalnych rozwiązań do wyświetlania obrazu.  W dniach 14–15 maja firma LG Electronics Polska zorganizowała branżowe spotkanie, w trakcie którego szczegółowo omówiono te zmiany, zaprezentowano plany na najbliższe lata, a przede wszystkim szczegółowo przedstawiono rozwiązania znajdujące się w portfolio producenta. 

wywiady

Praktyczne aspekty ekranów OLED - João Moreira, LG Electronics

Co kilka lat na rynku pojawia się technologia, która zmienia zarówno projekty, jak i całą branżę AV. Tak było w przypadku ekranów plazmowych, a niedługo później rozwiązań LCD. Z całą pewnością obecnie jedną z najbardziej nowatorskich technologii na rynku budzących ogromne zainteresowanie zarówno projektantów, jak i samych klientów jest technologia OLED. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na coraz nowsze i jeszcze ciekawsze technologie, pojawia się na rynku mnóstwo pytań dotyczących możliwości, wykorzystywania urządzeń bazujących na tej technologii w projektach i ich codziennej eksploatacji przez klientów końcowych. W dniach 10–11 kwietnia w siedzibie LG Electronics Polska zostało zorganizowane szkolenie poruszające praktyczne aspekty instalacji i użytkowania ekranów OLED. Spotkanie poprowadził jeden z najlepszych w Europie trenerów i specjalistów od digital signage – João Moreira. Spotkanie stało się świetną okazją do uporządkowania wiedzy na temat tej technologii oraz rozmowy ze szkoleniowcem z LG Electronics. 

TAGI:

LG Electronics Polska
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.