Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

UDOSTĘPNIJ:
27-04-2018

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

Mająca swoją główną siedzibę w Buenos Aires telewizja Artear jest jedną z najdłużej działających i najefektywniejszych nadawców w Argentynie. Będące częścią Grupo Clarin przedsiębiorstwo produkuje i nadaje programy zarówno dla mieszkańców Argentyny, jak i państw ościennych, a za pomocą transmisji internetowej – do społeczności hiszpańskojęzycznej na całym świecie. 

W ofercie nadawcy znajdują się takie kanały jak Telenoche – będący jednym z najchętniej oglądanych i najbardziej prestiżowych kanałów informacyjnych w Argentynie, czy Todo Noticias, kanał nadający dwadzieścia cztery godziny na dobę programy rozrywkowe, transmisje na żywo, ekskluzywne felietony i mnogą liczbę programów poświęconych różnym dziedzinom życia. 

Będąc innowatorem branży nadawczej w Ameryce Łacińskiej, Artear zajmuje czołowe miejsce pod względem programowym i zawartości merytorycznej w tworzonych produkcjach oraz wdrażania najnowszych technologii. Aby móc zachować pozycję lidera pod względem szybkości i jakości przekazywanych informacji, stacja zdecydowała się na budowę najnowocześniejszego newsroomu. Ten śmiały projekt polegał na stworzeniu na potrzeby dziennikarzy przygotowujących wiadomości oraz specjalistów obsługujących kanały elektroniczne stacji dwóch potężnych ścian wideo do wyświetlania aktualności z całego świata, podglądania na żywo tego, co dzieje się na innych kanałach, strumieni informacji ze stron social mediów, a także sygnałów z wozów transmisyjnych stacji. 

Specjaliści z argentyńskiej stacji postawili bardzo jasne wymagania względem systemu transmisji i przełączania sygnałów mającego znaleźć się w nowym newsroomie. Priorytetem było to, aby nowa ściana wideo zapewniała elastyczność i możliwości konfiguracji. W przeszłości stacja używała starszego rozwiązania, które miało bardzo ograniczone możliwości w zakresie układu siatki, obsługiwało zaledwie jeden interfejs wejściowy i miało niedopuszczalne opóźnienia w trakcie przełączania między źródłami. Teraz argentyński nadawca szukał rozwiązania, które będzie pozwalało przełączać sygnały w czasie rzeczywistym, dawało szeroki wachlarz konfiguracji, umożliwiało scentralizowaną kontrolę i przede wszystkim zapewniało stabilną, bezawaryjną pracę. Właśnie ten wymóg niezawodności był kolejnym kluczowym parametrem przyświecającym poszukiwaniom właściwego rozwiązania. W redakcji, będącej jednym z wiodących dostawców informacji, po prostu nie może być mowy o komplikacjach i opóźnieniach. Biorąc pod uwagę jakość i szybkość dostarczanych informacji, Artear wymagał również rozwiązania, które będzie pozwalało na pracę w trybie 24/7 oraz będzie zaopatrzone w redundantne zasilanie. Biorąc pod uwagę, że codziennie miliony widzów polegają na stacji jako na głównym i najważniejszym źródle najświeższych informacji, pełne zaufanie do systemu i jego niezawodność były kolejnymi krytycznymi czynnikami.

 

 

Aby stacja mogła cały czas podążać za najnowszymi informacjami ze świata z własnych źródeł oraz z serwisów zagranicznych i źródeł internetowych, zdecydowano się zainstalować w nowym newsroomie dwie ściany wideo – jedną dużą w rozmiarze 10 × 6 monitorów oraz drugą, wspomagającą wyświetlanie aktualnych treści ścianę 5 × 5. Łącznie, zgodnie z założeniami inwestora, cały system musiał zapewnić możliwość elastycznego zarządzania powierzchnią ekranów tworzących ścianę oraz umożliwiać odebranie sygnałów z szesnastu różnych wejść SDI, które dalej miały być skierowane do właściwej ściany wideo i przeskalowane do właściwych rozmiarów. 

Artear zadbał o to, aby nowa redakcja spełniała najwyższe wymagania w zakresie ergonomii oraz aby ściany wideo były ustawione w pozycji ułatwiającej efektywną pracę wszystkim dziennikarzom pracującym w tej przestrzeni. Ze względu na te aspekty okazało się jednak, że ściany będą oddalone względem siebie w odległości 70 m, co przełożyło się na konieczność zadbania o kolejny aspekt, a więc transmisję na taką odległość bez żadnych opóźnień i bez utraty jakości czy siły sygnału. 

AUTOR: Maciej Bałys, AVIntegracje

ZDJĘCIA: Aten

PRODUCENT: ATEN - www.aten.com/pl/pl

DYSTRYBUTOR: ATEN - www.aten.com/pl/pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Giudizio Universale

Może jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby mówić o turystyce multimedialnej, ale z całą pewnością to właśnie wielkie widowiska multimedialne są jednym z powodów, dla których wielu turystów podróżuje do Las Vegas czy do największych parków rozrywki. Zazwyczaj są to projekty, które mają bawić i cieszyć oko, zamiast przesadnie angażować czy wywoływać u widzów głębszą refleksję. W zupełnie inny sposób do multimedialnego widowiska podeszli twórcy „Giudizio Universale” – pierwszej tego rodzaju instalacji stałej we Włoszech, która oficjalnie rozpoczęła działalność w marcu tego roku. Stworzyli oni wyjątkowe widowisko, prezentujące w zupełnie nowej odsłonie Kaplicę Sykstyńską i dzieło życia Michała Anioła „Sąd Ostateczny”, ukazane za pomocą najnowszej technologii, muzyki, dźwięku i gry aktorskiej, w dodatku zlokalizowane w najlepszym miejscu, jakie można sobie wyobrazić, a więc w odwiedzanym co roku przez dwadzieścia milionów turystów Rzymie. 20 czerwca jako jedyna redakcja z Polski mieliśmy przyjemność gościć w Wiecznym Mieście na specjalnej konferencji prasowej, w trakcie której poznaliśmy kulisy powstawania projektu i wykorzystane w nim środki techniczne. 

czytaj także:
wywiady

Tomasz Kruszyński - dyrektor regionu ATEN Poland

Już od wielu lat Azja jest prawdziwym zagłębiem, jeżeli chodzi o produkcję elektroniki. Takie państwa jak Japonia, Korea Południowa czy Tajwan wiodą prym w projektowaniu i produkowaniu nowoczesnych urządzeń związanych z dźwiękiem i obrazem, swoją ofertą prześcigając wielu producentów z USA czy Europy. Na niewielkiej wyspie Tajwan swoje siedziby ma szereg firm produkujących półprzewodniki, laptopy, telefony czy akcesoria sieciowe. Wśród tych producentów można wskazać także marki blisko związane z branżą AV, wytwarzające rozwiązania nagłośnieniowe, ekrany LED czy systemy do transmisji i zarządzania obrazem. Jednym z takich producentów, już od wielu lat cieszących się uznaniem i notującym świetnie wyniki sprzedaży m.in. na Starym Kontynencie, jest firma ATEN. Chociaż dla przeciętnego Tajwańczyka Warszawa jest tak samo odległa jak dla nas Tajpej, to jednak producent bardzo poważnie traktuje nasz rynek, czego dowodem może być zainaugurowana w sierpniu 2017 roku spółka ATEN Poland. 

TAGI:

ATEN
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.