La Salle des Emirats

System konferencyjny Televic w siedzibie Organizacji Narodów Zjednoczonych

UDOSTĘPNIJ:
31-08-2018

Oferując rozwiązanie szyte na miarę, w szczególności dla tak prestiżowej lokalizacji jak sala XVII w genewskiej siedzibie ONZ, firma Televic musiała liczyć się z niezwykle napiętymi terminami oraz ogromem pracy dla działu R&D. Pozornie łatwe zadanie dostarczenia systemu konferencyjnego dla dwustu pięćdziesięciu uczestników szybko okazało się wyjątkowo wymagające. Mówimy przecież o miejscu, gdzie spotkać może się grupa najważniejszych oficjeli z całego świata, w którym wszystko musi działać sprawnie i efektywnie, a sala musi być gotowa do wykorzystania w jak najkrótszym czasie.

Sala XVII, nosząca też nazwę La Salle des Emirats, w genewskiej siedzibie Organizacji Narodów Zjednoczonych to jedna z czterech najważniejszych i największych sal przeznaczonych do konferencji i spotkań, zdolna pomieścić sześćset siedemdziesięciu pięciu uczestników.

 

 

Każdego roku w Palais des Nations odbywa się nawet dziewięć tysięcy spotkań, a łączna liczba uczestników przekracza dwadzieścia osiem tysięcy. Gdy w 2015 roku przystąpiono do modernizacji obiektu, wybrana przez ONZ firma Projection Nouvelle miała zaledwie sześć tygodni na wykonanie całości instalacji, na którą składały się: ściana LED w rozmiarze 7,2 × 2,1 m (pitch 1,6 mm), sufit o powierzchni 300 m2wypełniony wyświetlaczami LED (pitch 10 mm), system sterowania AMX wraz z matrycą 32 × 32 HDBaseT, system audio wykorzystujący urządzenia firm Biamp, Focal, Ashly, Soundtube, Soundcraft i Shure, dwa zestawy Line Array Active Audio, pięć kamer HD-SDI PTZ 3CCD przesyłających obraz poprzez procesor wizyjny Analogway do studia telewizyjnego oraz oczywiście system konferencyjny Televic. Wszystkie urządzenia dobrano tak, aby zapewnić wysoką dostępność sali i łatwość użytkowania gotowego systemu.

 

 

Nie dziwi wybór belgijskiej firmy Televic jako dostawcy rozwiązań konferencyjnych, jest to bowiem producent znany z niezawodności swoich urządzeń, a zarazem oferujący przemyślane i łatwe w obsłudze środowisko konferencyjne. Co ważniejsze, urządzenia systemu konferencyjnego musiały zostać dopasowane do architektury poddawanej renowacji sali spotkań. Belgijski producent oferuje kastomizację swoich urządzeń jako jedną z możliwych do zamówienia usług. W ten sposób oprócz realizowania standardowych funkcji, jak choćby prowadzenie dyskusji, tłumaczenia symultaniczne, głosowania, identyfikację przy użyciu kart RFID, pulpity konferencyjne UniCOS MME tworzą wraz z meblami i oprawą architektoniczną sali jednolitą, elegancką całość. Rygorystyczne wymagania architektoniczne zakładały, że pulpity będą stanowić idealnie gładką i jednokolorową powierzchnię, dlatego Televic usunął z nich wszystkie otwory na śruby mocujące. 

 

 

Takich unikalnych jednostek multimedialnych UniCOS MME zainstalowano w całej sali dwieście czterdzieści, wszystkie wyposażone w dzieięciocalowy ekran dotykowy, kamerę wideo zintegrowaną z obudową, czytnik kart RFID oraz fizyczne przyciski do głosowania. Każdy pulpit zapewnia użytkownikowi wysokiej jakości dźwięk, sześć strumieni wideo z synchronizacją lip-sync oraz możliwość wymiany dokumentów. Pulpity są połączone ze sobą (i z pozostałymi elementami systemu) jednym standardowym kablem Cat.5e. Utworzona w ten sposób sieć wykorzystuje opracowaną przez Televic architekturę PLIXUS, za pomocą której możliwa jest wymiana nie tylko obrazu, dźwięku czy dokumentów pomiędzy delegatami, lecz także sygnału tłumaczeń symultanicznych. 

 

 

Kolejnym rozwiązaniem, opracowanym specjalnie pod ten projekt przez dział R&D firmy Televic, są tabliczki elektroniczne wykorzystujące technologię E-Ink. 

AUTOR: Andrzej Pawluś, AVIntegracje

ZDJĘCIA: Televic

PRODUCENT: Televic Conferences - www.televic-conference.com

DYSTRYBUTOR: Percon - www.percon.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Focusrite w Koncertowym Centrum Edukacji Muzycznej w Warszawie

Stworzenie sieci dystrybucji audio w budynku nie jest zadaniem łatwym. W dużej mierze dlatego, że kluczowe decyzje z nią związane muszą zostać podjęte jeszcze na etapie powstawania projektu architektonicznego czy tzw. dziury w ziemi. Wtedy bardzo trudno jest zidentyfikować wszystkie potrzeby i wymyślić każdy scenariusz wymagający połączenia audio. W dodatku jeszcze niedawno każdy projekt był obarczony koniecznością wyboru jednego, określonego protokołu, mocno ograniczającego możliwości systemu, jego konfigurację czy późniejszą rozbudowę. Uległo to zmianie, gdy na salony wkroczył protokół Dante. Decydując się na niego na etapie budowy, wystarczy zadbać o dobrej jakości osprzęt sieciowy i odpowiednio dużą liczbę gniazdek LAN, aby później nie martwić się konfiguracją czy rozbudową systemu. Warto przyjrzeć się jednej z modelowych instalacji tego typu w Polsce, jaka znajduje się w Koncertowym Centrum Edukacji Muzycznej ZSPM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zalety łatwości transmisji bazującej na sieci Dante zostały połączone z najwyższej klasy przetwornikami marki Focusrite, do niedawna znanymi tylko z topowych studiów nagraniowych. 

Stanowisko Kierowania Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej

W zależności od inwestora i przede wszystkim od przestrzeni, w której ma pracować system AV, różne jego cechy zaczynają odgrywać kluczową rolę. W przypadku rynku rezydencyjnego na pewno będzie to wygląd urządzeń, w biurze – zapisy korporacyjne, w terminalu lotniczym – dostępność, a w restauracji – możliwość jak najlepszego ukrycia źródeł dźwięku czy okablowania prowadzącego do monitorów i projektorów. Są jednak takie instalacje, w których kluczowy jest jeden czynnik: niezawodność. Jedną z nich jest uruchomione niedawno Stanowisko Kierowania Komendy Głównej Państwowe Straży Pożarnej w Warszawie, gdzie firma ISAV Zintegrowane Systemy Audiowizualne stworzyła nowoczesny control room umożliwiający codzienne monitorowanie sytuacji w kraju, ale także przeprowadzanie wideokonferencji i spotkań. 

Sportowe studio nowych technologii

Kibice sportowi to jedna z najbardziej wymagających grup, szczególnie ci piłkarscy. Nie dość, że oczekują od swoich zespołów najwyższego poziomu zaangażowania i wyników, to – oglądając zmagania przed telewizorem – spodziewają się najlepszej jakości przekazu, co jest dużym wyzwaniem dla dostawców treści. W tym celu Telewizja Polsat, która pozyskała prawa do transmitowania najważniejszych piłkarskich klubowych rozgrywek w Europie na najbliższe trzy sezony, stworzyła najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Europie, oferujące niespotykane dotąd technologie, w tym rozszerzoną rzeczywistość. Aby zagwarantować produkt na najwyższym, światowym poziomie, nawiązującym do rozgrywek ligi angielskiej i włoskiej, zdecydowała się na wykorzystanie w swoim studiu ekranu wizyjnego LED firmy Samsung. 

TAGI:

Televic Conferences
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.