Tomasz Kwiecień o historii, działalności i planach firmy ProAUDIO-AVT na przyszłość

UDOSTĘPNIJ:
30-01-2018

Budowanie portfolio produktów przez dystrybutora nigdy nie jest zadaniem łatwym. Oczywistym rozwiązaniem wydaje się zgromadzenie jak największej liczby marek, które w myśl zasady długiego ogona mogą zapewnić stabilność biznesową i maksymalizację zysku. Szybko może się okazać jednak, że wzajemnie się zwalczają, a i promocja i działania marketingowe w odniesieniu do kilkunastu czy kilkudziesięciu marek nie są w cale zadaniem łatwym, a często wręcz niemożliwym. Dlatego strategia budowania portfolio w firmie sprzedającej rozwiązania AV jest kluczowa i wymaga odpowiedniej strategii. Kluczem do sukcesu jest to, aby produkty wzajemnie się uzupełniały i aby oferta składała się z rozwiązań z różnych półek cenowych i o różnym zaawansowaniu.  Zapraszamy do rozmowy o tym, jak wyglądało kształtowanie się oferty produktowej we wrocławskiej firmie ProAUDIO-AVT, jakie rozwiązania znajdują się w niej dzisiaj oraz jak wyglądały początki działalności – o tym wszystkim opowiedział nam prezes Zarządu firmy, Tomasz Kwiecień. 

Działalność ProAUDIO-AVT opiera się na dwóch mocnych filarach. Pierwszym z nich jest dystrybucja sprzętu z obszarów audio i wyświetlania obrazu. W ofercie firmy znajdują się rozwiązania takich producentów: Adamson, Canare, MC2-Audio, XTA, Digital Projection, Daktronics, Eiki, Sharp, Vogel’s, Radial czy Primacoustics. Są to produkty, których ProAUDIO-AVT jest dystrybutorem na terenie Polski. Firma jest również resellerem wielu innych marek z obszaru AV. Znajdujące się w ofercie produkty są bezpośrednio związane z drugim core businessem przedsiębiorstwa, a więc działalnością projektową.

Dzięki znajdującemu się bezpośrednio w siedzibie firmy biuru projektowemu, ProAUDIO-AVT jest w stanie za pomocą własnej kadry przygotować kompletny projekt zarówno z obszaru audio, jak i wideo. W referencjach firmy znajdują się zrealizowane projekty dla takich odbiorców jak: obiekty kulturalne, służby mundurowe, edukacja, jednostki państwowe, obiekty konferencyjne, hale i stadiony sportowe czy przestrzenie handlowe. Chociaż historia marki ProAUDIO-AVT sięga roku 1990, to początki jej obecnego kształtu nie są odległe – to rok 2012. Wszystko jak zwykle zaczęło się od pasji. Tym razem jednak od pasji do szklanego ekranu…

 

 

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Jak wyglądały początki pana kariery w branży? Wiem, że przez wiele lat był pan związany z przemysłem produkcji telewizyjnych i jednym z największych parków ze sprzętem telewizyjnym z Polsce.

Tomasz Kwiecień, ProAUDIO-AVT: W przeszłości pracowałem w telewizji regionalnej: najpierw byłem operatorem kamery, później montażystą, a były to jeszcze czasy montażu online, a nie offline, jak ma to miejsce dzisiaj. Później zostałem szefem techniki. Po pewnym czasie rozpocząłem pracę w ATM Grupa SA, w jednej ze spółek technologicznych, która nazywa się ATM System. Pracowałem tam przez kilka dobrych lat. W tamtym czasie w firmie ATM System zbudowaliśmy pierwszy w Polsce prywatny wóz transmisyjny, co więcej – był to również pierwszy prywatny wóz HD w kraju, aż na dwanaście kamer. Była to naczepa typu monolit z trzema wejściami, z przodu była reżyserka audio, środek – realizacja wideo i dowodzenie, z tyłu znajdowały się tory kamerowe. Oprócz udziału w tworzeniu wspomnianego wozu, projektowałem także i budowałem studia pod produkcję telewizyjną dla ATM Grupa na wrocławskich Bielanach oraz na Wale Miedzeszyńskim w Warszawie, obecnie w ATM Studio.

 

Jak rozpoczęła się zatem pana przygoda z ProAUDIO-AVT?
Tak naprawdę firma istnieje od 1990 roku. Gdy odszedłem z firmy ATM System, rozpocząłem przygodę w ProAUDIO-AVT jako członek Zarządu i dyrektor handlowy. W 2012 roku zająłem miejsce prezesa Zarządu. 

 

 

 

W państwa ofercie znajdują się obecnie rozwiązania, których jesteście państwo resellerem, jak i wyłącznym dystrybutorem na Polskę.
Tak, jesteśmy resellerem wielu różnych marek. Wynika to z faktu, że tworząc projekty, chcemy mieć szeroki wybór rozwiązań pozwalających zaproponować klientowi kompleksowy system. Jeżeli chodzi o rozwiązania, które mamy w wyłącznej dystrybucji, to są takie marki jak: Daktronics, a więc ekrany LED, Vogels czyli różnego rodzaju rozwiązania montażowe, mamy wyłączność na firmy Primacoustic produkującą systemy do adaptacji akustycznej i Radial wytwarzającą DI-boxy i rozwiązania do transmisji i konwersji sygnałów. W naszej dystrybucji znajdują się również dwie marki projektorowe: Eiki, czyli rozwiązania ze średniej półki i produkty dla edukacji, oraz Digital Projection, czyli duże maszyny dla najbardziej wymagających instalacji AV oraz dla rynku rentalowego. Oprócz tego na polskim rynku dystrybuujemy wzmacniacze MC2-Audio, które dzisiaj są przede wszystkim touringowe, ale już wkrótce będą to rozwiązania bardziej instalacyjne, w tym rozwiązania 100V, XTA czyli procesory, wzmacniacze audio również dla rynku touringowego; mamy oczywiście markę Adamson produkującą duże systemy nagłośnieniowe dla rentalu, ale także mniejsze rozwiązania instalacyjne i mobilne, a od niedawna rozwiązania interkomowe z logo ASL. Jesteśmy także wyłącznym resellerem na Polskę monitorów profesjonalnych marki Sharp, a dodatkowo w naszej ofercie znajdują się produkty do tłumaczeń symultanicznych czy konferencyjnych marki Bosch czy okablowanie Canare.

 

 

Bardzo ważnym elementem działalności takiej firmy jak ProAUDIO-AVT jest serwis. Jak wygląda funkcjonowanie tego działu?
W większości nasze umowy dealerskie zakładają serwisowanie oferowanych przez nas produktów u nas na miejscu. Zajmujemy się serwisem zarówno projektorów, poprzez głośniki, aż po procesory, wzmacniacze czy monitory. Uważam, że w szczególności dla rynku touringowego szalenie istotny jest dobry serwis i czas naprawy. Po pierwsze, w przypadku większości produktów mamy części zamienne, jak i kompletne systemy na czas naprawy, jeżeli nawet nie są to dokładnie te same modele, to przynajmniej bardzo bliskie technicznie, ponieważ mamy dużą bazę urządzeń demonstracyjnych. Po drugie, jeżeli nawet dany produkt musi trafić do naszego serwisu, to staramy się, aby czas trwania prac serwisowych był możliwie jak najkrótszy i trwał jeden czy dwa dni. W tę stronę zmierzamy i będziemy się starali, aby serwis był możliwie najbardziej efektywny. Oczywiście są takie sytuacje, w których całe urządzenie musi zostać wysłane do producenta, ponieważ na przykład płytka drukowana jest uszkodzona i nie jest ona dostępna w katalogu części zamiennych. Jesteśmy przeszkoleni w zakresie serwisu produktów wszystkich posiadanych przez nas w ofercie marek. Muszę jednak przyznać, że te urządzenia się nie psują tak po prostu i ten odsetek usterek jest bardzo niewielki. Zazwyczaj wynikają one z błędu ludzkiego bądź z jakiegoś przepięcia w sieci, związanego z nieodpowiednim zabezpieczeniem itp. Ciekawostką jest fakt, że przykładowo ja nie wiem, jak wygląda procedura wymiany źródła laserowego w projektorze. Nie wiemy tego po pierwsze dlatego, że jeszcze jest za wcześnie, urządzenia znajdujące się na rynku nie mają tylu przepracowanych godzin, aby było to konieczne, a jest to 20 000 godzin, ponadto każdy z producentów nakazuje wysłanie projektora do siebie. Jest to związane przede wszystkim z bezpieczeństwem, ponieważ mamy tutaj do czynienia z laserem i musi być on zainstalowany w odpowiedni sposób i w odpowiednich warunkach. To pewien problem z punktu widzenia pracy takiego projektora w dużej instalacji. Wyobraźmy sobie sytuację, że projektor wisi w dużej auli, pod sufitem, przykładowo na wysokości 15 m. W przypadku wymiany źródła laserowego trzeba będzie go zdemontować, zastąpić urządzeniem zamiennym, a właściwy egzemplarz na co dzień pracujący w sali wysłać do siedziby producenta. Moim zdaniem serwis powinien być realizowany w sposób lokalny, ale to pewnie sytuacja, która będzie miała miejsce, gdy na rynku pojawi się jeszcze więcej urządzeń bazujących na laserze.

AUTOR: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

ZDJĘCIA: AVIntegracje, ProAUDIO-AVT

PRODUCENT: Digital Projection - www.digitalprojection.com

DYSTRYBUTOR: ProAUDIO AVT - www.proaudio.pl

reklama
galeria
czytaj także:

TAGI:

Digital Projection
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.