Rozwiązania Information Displays firmy LG. Rozmowa z Robertem Buławą

UDOSTĘPNIJ:
29-12-2017

Produkty konsumenckie z logo LG cieszą się na naszym rodzimym rynku ogromną popularnością. W ofercie firmy znajdują urządzenia z bardzo różnych sektorów tzw. elektroniki użytkowej. O tym, jak wiele różnych rozwiązań ma w swojej ofercie firma i jak potężnym jest graczem na rynku ogólnoświatowym, można było przeczytać w wywiadzie z prezesem LG Electronics Polska, panem Hyunem Woo Lee, opublikowanym na łamach naszego magazynu w październiku 2017 roku. Od wielu lat producent działa również bardzo prężnie na rynku rozwiązań B2B, a dużą część tej oferty z niezwykle szerokim portfolio produktowym stanowią rozwiązania z departamentu Information Displays. W rozmowie z magazynem „AVIntegracje” Robert Buława, dyrektor działu Information Displays LG Electronics Polska, zdradza plany firmy na przyszłość, opowiada o rozwoju działu, jego przebudowie oraz o opowiada o unikatowych rozwiązaniach znajdujących się w ofercie producenta. 

Firma LG Electronics jest producentem, który ma niezwykle szerokie portfolio produktowe, jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju monitory – zarówno małe, jak i te największe, przeznaczone do najbardziej rozbudowanych instalacji. W ofercie firmy już od wielu lat możemy znaleźć zarówno monitory w technologii IPS, rozwiązania do budowy ścian wideo, ściany wideo LED, kompletne rozwiązania dla rynku hotelowego, lotnisk, dworców kolejowych czy restauracji. Absolutnym hitem i zarazem punktem zwrotnym dla firmy, znacznie zmieniającym jej ofertę, a także postrzeganie przez odbiorców, było wprowadzanie do oferty rozwiązań OLED, których firma LG jest wciąż jedynym na świecie producentem.

 

 

Dzięki temu dzisiaj producent może oferować nie tylko monitory o świetnym kontraście, doskonałym odwzorowaniu kolorów i bardzo dużej przekątnej, ale także urządzenia unikatowe, znajdujące się tylko w ofercie koreańskiego producenta, jak monitory w formie fali, przeznaczone na rynek digital signage, monitory dwustronne, monitory transparentne, bardzo cienkie monitory typu wall paper czy spektakularnie wyglądające monitory w szybie. O tym, jak wiele możliwości dają nowe rozwiązania marki LG, będziemy mogli przekonać się już wkrótce na rynku polskim, o czym w rozmowie z nami zapewnia dyrektor departamentu Information Displays – Robert Buława. 

 

 

 

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Mija pół roku, odkąd rozpocząłeś pracę w LG Electronics Polska w dziale Information Displays. To dobry czas na pierwsze podsumowania. Co zmieniło się, od kiedy pojawiłeś się w firmie i jak wygląda praca tego działu dzisiaj?
Robert Buława, Information Displays LG Electronics:
Po rozpoczęciu pracy w LG Electronics Polska potwierdziły się moje przypuszczenia, że oferta producenta jest na polskim rynku trochę niedoceniona. Wydaje mi się, że wielu klientów po prostu nie znało tej oferty. Była ona adresowana do ograniczonej grupy odbiorców. Te sześć miesięcy poświęciliśmy głównie na zmianę postrzegania tych rozwiązań przez klientów. Przede wszystkim postanowiliśmy wyjść z informacją do klienta i przedstawić portfolio oferowanych przez nas produktów, tak aby odbiorcy mogli przekonać się, jak potężne portfolio produktów oferujemy i jak wieloma unikalnymi rozwiązaniami dysponujemy, zarówno bazujących na panelach IPS, które są produkowane w oparciu o technologię należącą do firmy LG, jak i na najnowocześniejszej technologii OLED. Jest w naszej ofercie ogromna liczba produktów, które powinny się naszym zdaniem sprzedawać lepiej na polskim rynku, i już widzimy, że jest to możliwe.

 

 

 

 

Na rynku światowym ta sprzedaż wygląda imponująco.
Na pewno udział produktów B2B LG w rynku światowym jest większy niż w rynku polskim. Wynika to z bardzo wielu decyzji podjętych w przeszłości. Naszym celem jest to, abyśmy w niedługim czasie byli liderem na rynku digital signage oraz rynku telewizji hotelowej. Chcemy wypromować nasze rozwiązania i przede wszystkim dotrzeć z informacją o posiadanych rozwiązaniach do bardzo wielu klientów: zarówno dystrybutorów, jak i integratorów, ale przede wszystkim do klienta końcowego, przekonując ich, że są to rozwiązania, które powinni mieć. Pracujemy bardzo intensywnie nad tym, aby zwiększy udział w rynku zarówno ilościowo, jak i wartościowo oraz liczbę naszych produktów we wszystkich rynkach wertykalnych. Każdy z tych rynków wymaga nieco innej aktywności, innego wsparcia i zdecydowanie to właśnie nad tym obecnie pracujemy. Chciałbym podkreślić fakt, że na pewno nie zamierzamy walczyć ceną. To nie jest tak, że chcemy budować udział rynkowy w Polsce, oferując najtańsze produkty. Mamy w ofercie bardzo wiele produktów profesjonalnych, bardzo wiele produktów, które potrafimy sprzedać parametrami, designem czy funkcjonalnością, a nie tylko ceną. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że w szczególności rynek polski jest takim rynkiem, gdzie cena gra bardzo dużą rolę, jednak to nie od ceny będziemy zaczynać nasze rozmowy. Chcemy przekonać klientów, że czasami warto zapłacić trochę więcej za najnowocześniejszą technologię, unikatową funkcjonalność czy wyjątkowy wygląd. Jedną z bardzo ważnych aktywności jest to, że wyszliśmy do naszych klientów, zaczęliśmy być bardziej aktywni na tym rynku, zaczęliśmy robić szkolenia, rozmawiać z integratorami bezpośrednio, pytać, jak kojarzona jest nasza marka, co robimy źle, co robimy dobrze, co moglibyśmy poprawić itp. Są to takie informacje prosto z rynku, na które staramy się od razu reagować. Jeżeli ktoś mówi, że należałoby poprawić na przykład pewne elementy w funkcjonowaniu naszego serwisu, to jest to dla nas sygnał, że należy się skupić na tym problemie. Gdy słyszymy, że jesteśmy nie dostatecznie widoczni na rynku, musimy znaleźć odpowiednie narzędzia marketingowe i kanał dystrybucji tych informacji. Odbywa się to zarówno za pomocą komunikatów przekazywanych za pośrednictwem prasy, jak i organizowanych wspólnie z integratorami spotkań z klientami końcowymi czy poprzez dystrybutorów organizujących spotkania dla integratorów itd.

 

 

Nikogo z osób, które widziały instalacje DS stworzone w oparciu o rozwiązania OLED, nie trzeba przekonywać do celowości ich zastosowania. Jakie twoim zdaniem są największe zalety wynikające z zastosowania tej technologii?
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że obecnie znajdujące się w naszej ofercie rozwiązania to zupełnie inne produkty niż te, które posiadaliśmy jeszcze trzy, cztery lata temu. To ekrany, które mają już jasność na poziomie 400–500 kandeli, a jestem przekonany, że w ciągu niedługiego czasu ta jasność będzie jeszcze wyższa. Dzisiaj żywotność panelu jest znacznie dłuższa i to kolejny parametr, który wciąż będzie rozwijany. Do najmocniejszych stron urządzeń bazujących na technologii OLED należy przede wszystkim doskonałe odwzorowanie kolorów, ale również kontrast i możliwości w zakresie reprodukcji czerni. Aby przekonać się o tym, wystarczy przyjechać na targi ISE do Amsterdamu, na IFA w Berlinie czy na jakąkolwiek inną imprezę targową, gdzie jesteśmy obecni i prezentujemy nasze rozwiązania. Ponadto dzięki temu, że technologia ta bardzo intensywnie wkroczyła również na rynek sprzętu konsumenckiego i wiele monitorów przeznaczonych na rynek profesjonalny czy telewizorów na rynek konsumencki bazuje na tych samych panelach, wystarczy tak naprawdę pójść do dowolnego, dużego salonu RTV, aby na własne oczy przekonać się, jakie są zalety OLED-ów. 

AUTOR: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

ZDJĘCIA: AVIntegracje, LG Electronics

PRODUCENT: LG Electronics Polska - www.lge.pl

DYSTRYBUTOR: LG Electronics Polska - www.lge.pl

reklama
galeria
czytaj także:

ekrany #oled firmy #lg

Trzeba przyznać, że ekrany #oled firmy #lg wraz z odpowiednio dobraną treścią robią ogromne wrażenie #avintegracje #ise2018

TAGI:

LG Electronics Polska
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.