Paweł Zaworski o etykietach sklepowych Samsung

UDOSTĘPNIJ:
31-05-2017

Coraz więcej przestrzeni handlowych sięga po nowoczesne narzędzia AV, które zmieniają nie tylko wygląd sklepu, ale także sposób robienia zakupów. Dlaczego zmiany nie miałyby objąć również sposobu prezentacji cen na półkach? Firma Samsung postanowiła odpowiedzieć na to wyzwanie i kilka tygodni temu do sprzedaży trafiły elektroniczne etykiety bazujące na technologii e-ink. O technologii, dostępnych rozwiązaniach i perspektywach na przyszłość rozmawialiśmy z Pawłem Zaworskim – Technical Team Leaderem z firmy Samsung Electronics Polska.

Serwisy internetowe, w których można dokonywać zakupów online, przeżywają w ostatnim czasie swój złoty czas. W obliczu tego klasyczne sklepy stacjonarne muszą sięgać po coraz nowsze środki przyciągające do nich klientów. Najlepszym magnesem zawsze będzie cena, jednak wygoda robienia zakupów czy dodatkowe atrakcje w sklepie mogą być kolejnym czynnikiem generującym większy ruch odwiedzających.

Już od kilku lat można zauważyć na naszym rynku niezwykłą dynamikę rynku retail. Powstają nie tylko coraz nowsze galerie handlowe, a te już istniejące poddawane są rebrandingowi i modernizacjom technologicznym. Nie dotyczy to jednak tylko największych, ekskluzywnych centrów handlowych, ale coraz częściej również nieco mniejszych sklepów spożywczych, salonów ze sprzętem RTV i AGD czy marketów budowlanych. Większość sklepów rozpoczęła swoją przygodę z uzbrajaniem się w multimedia i systemy AV od zewnątrz. Początkowo były to głównie ekrany wideo LED, monitory wielkoformatowe wyświetlające treści 24/7 czy w sporadycznych przypadkach projekcja zachęcająca do odwiedzin sklepu. To, że reklamy są wyświetlane na ekranach znajdujących się nad kasami czy na ścianie telewizorów w salonie RTV dzisiaj nikogo już nie dziwi. Rewolucja poszła jednak kilka kroków dalej i dzisiaj coraz liczniej wewnątrz sklepów możemy spotkać rozwiązania wyświetlające materiały multimedialne czy zintegrowane systemy AV wchodzące w reakcje z klientami. Teraz technologia wkracza już bezpośrednio w otoczenie samych sprzedawanych towarów, zamieniając klasyczne półki sklepowe w nośniki reklamowe i inteligentne narzędzia sprzedażowe. Jakie zatem możliwości daje inwestycja w elektroniczne etykiety ESL?

Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.