Andrzej Bieniek - Business Account Manager Epson Polska

UDOSTĘPNIJ:
28-03-2018

Takie imprezy jak amsterdamskie targi Integrated Systems Europe czy odbywający się w Las Vegas InfoComm są dla wystawców nie tylko doskonałą szansą na bezpośrednie spotkanie z klientami, ale także niezrównaną okazją do pokazania w jednym miejscu całej oferty produktów. Od wielu już lat jednym z producentów, którzy bardzo poważnie podchodzą do udziału w targach i to właśnie na nich organizują premiery swoich najnowszych produktów, jest firma Epson. Tak było i w tym roku. W trakcie ISE2018, na potężnym stoisku o powierzchni ponad 650 m2, japoński producent zaprezentował najnowsze produkty i technologie związane z projekcją. Obecność firmy na imprezie stała się świetną okazją do rozmowy na temat najnowszych urządzeń, technologii i działań producenta w kontekście polskiego rynku oraz planów na przyszłość. 

Korzenie firmy Epson sięgają 1942 roku – stworzono wówczas niewielką fabrykę zegarków Daiwa Kogyo Ltd., działającą do dzisiaj pod nazwą Seiko. W 1964 roku rozwiązania producenta stały się oficjalnymi czasomierzami olimpiady w Tokyo i były odpowiedzialne za notowanie i drukowanie wyników wszystkich zawodników biorących udział w zmaganiach. Stało się to bezpośrednim przyczynkiem do powstania w 1968 roku pierwszej drukarki Electronic Printer, w skrócie EP. Niedługo po tym do sprzedaży trafiła pierwsza i zarazem najmniejsza na świecie drukarka komercyjna – syn firmy EP (z ang. EP’s son). I tak właśnie narodziła się dobrze znana dzisiaj marka Epson.

Aby móc sprawnie i efektywnie działać również na rynku europejskim, japoński producent zdecydował się założyć w Amsterdamie Epson Europe B.V, która od 1990 jest europejską centralną Seiko Epson Corporation. Dzisiaj na działalność oraz ofertę firmy Epson składa się kilka obszarów. Pierwszym z nich są wszelkiego rodzaju urządzenia wspierające obieg dokumentacji, jak drukarki, skanery czy wizualizery. Drugim, stosunkowo młodym, rodzina okularów rozszerzonej rzeczywistości Moverio. Kolejnym roboty przemysłowe i kompleksowe rozwiązania z zakresu automatyzacji procesów produkcji. Z punktu widzenia branży AV najważniejszym sektorem działalności firmy jest szeroka gama projektorów. W ofercie firmy Epson znajdziemy zarówno rozwiązania dla edukacji, biznesu, potężne maszyny przeznaczone do instalacji stałych, ale także niewielkie projektory mobilne, produkty do wyświetlania obrazu w przestrzeniach związanych z handlem czy urządzenia na potrzeby kina domowego.

Ze wszystkimi tymi produktami można było zapoznać się na stoisku producenta w trakcie tegorocznych Targów Integrated Systems Europe. Bardzo rozległa ekspozycja została podzielona na kilka obszarów, na których prezentowano rozwiązania przeznaczone na poszczególne rynki. Wśród tych urządzeń nie mogło oczywiście zabraknąć urządzeń ze źródłem laserowym, co stanowi obecnie ogólnoświatowy trend i główną oś technologiczną dla wszystkich producentów projektorów. Firma Epson prezentowała, w jaki sposób laser jako źródło światła został zaadoptowany w ich, często unikatowych, urządzeniach.

Firma Epson przykłada dużą wagę nie tylko do funkcjonalności stoiska, ale także do jego strony wizualnej. Co roku można zobaczyć tu coś, co na długo zapada w pamięć gościom stoiska i skutecznie przykuwa uwagę tłumów spacerujących po halach. W trakcie ISE 2017 funkcję takiej zachęcającej wizytówki pełnił mapping 3D zrealizowany na bolidzie F1 zainstalowanym na ścianie; w tym roku była to ogromnych rozmiarów projekcja sferyczna z rysunkami wyjętymi z dziecięcych bajek i kolorowanek. Do jej realizacji wykorzystano kilkanaście najnowszych, flagowych projektorów japońskiego producenta EB-L25000U o mocy 25 000 ANSI lumenów każdy, bazujących na źródle laserowym i wykonanych w technologii 3LCD. Tą instalacją producent nie tylko przyciągał uwagę zwiedzających, ale przede wszystkim prezentował, jak duży potencjał drzemie wciąż w projekcji względem konkurencyjnych rozwiązań oraz jak prostym i mobilnym rozwiązaniem niewymagającym dużych i kosztownych konstrukcji jest instalacja projektorów. O tych i wielu innych produktach pokazanych w trakcie ISE 2018, a także rynku i planach na przyszłość, w rozmowie z magazynem „AVIntegracje” opowiedział Business Account Manager Epson Polska – Andrzej Bieniek.

 

 

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Jedną z dużych grup produktów prezentowanych na tegorocznych targach ISE przez firmę Epson były rozwiązania dla rynku digital signage. Czy faktycznie jest to rynek, na którym obecnie będą w dużej mierze skupiały się działania producenta?

Andrzej Bieniek, Business Account Manager Epson: Firma Epson stawia na rozwój wielu różnych grup produktowych. Gdy przyjrzymy się tym rozwiązaniom, które były prezentowane na ISE, zobaczymy szereg nowości z obszaru digital signage, ale także dużych instalacyjnych projektorów z wymienną optyką, rozwiązań interaktywnych dla biznesu i edukacji, urządzeń laserowych czy niewielkich projektorów, które są adresowane do miejsc, gdzie wcześniej właśnie ze względu na rozmiary i możliwość instalacji nie było dotąd mowy o zastosowaniu projektora. Jeżeli chodzi o digital signage, to faktycznie takie urządzenia jak EB-1470Ui, oprócz tego, że z powodzeniem mogą pracować w sali szkolnej, auli wykładowej czy sali konferencyjnej, z pewnością znajdą szereg zastosowań właśnie w instalacjach multimedialnych np. na rynku retail.

Bazując na posiadanych przez Państwa danych, na jakich rynkach pracuje obecnie najwięcej projektorów marki Epson?

Stałym wzrostem odznacza się sprzedaż urządzeń do wielu sektorów – prym wiodą np. zastosowania do sal konferencyjnych czy kina domowego. Patrząc jednak przez pryzmat ostatniego roku, w Polsce największy skok został odnotowany na rynku projektorów dla segmentu edukacyjnego. Olbrzymi wpływ na taki stan rzeczy miał oczywiście rządowy projekt MEN „Aktywna tablica”. Możemy się pochwalić, że ponad 40% projektorów ultrakrótkiego rzutu dostarczonych na polski rynek dla sektora edukacyjnego to były projektory marki Epson.

Jednoznacznie potwierdza to, że dzisiaj klient decydujący się na zakup projektora nie ocenia go już tylko przez pryzmat ceny, ale również jakości i tego, jak będą wyglądały koszty serwisowania i utrzymania urządzenia w przyszłości. Niepodważalną zaletą urządzeń marki Epson są właśnie koszty użytkowania. Koszt wymiany lampy, odznaczającej się żywotnością na poziomie 5000–6000 tysięcy godzin przy pełnej jasności i nawet 12 000 godzin w trybie eco, to 450 zł w przypadku urządzeń biznesowych i 350 zł dla pozostałych urządzeń. Równie istotna jest jakość obrazu kolorowego uzyskana dzięki technologii 3LCD.

AUTOR: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

ZDJĘCIA: AVIntegracje/Epson Polska

PRODUCENT: Epson - www.epson.com

DYSTRYBUTOR: Epson - www.epson.pl

reklama
galeria
czytaj także:
instalacje

Symulator mostka kapitańskiego w Szkole Morskiej w Gdyni

O ile do kształcenia na takich kierunkach jak matematyka czy polonistyka, wystarczy tak naprawdę kreda i zielona tablica, to wiele kierunków wymaga bardzo specjalistycznych narzędzi umożliwiających edukację studentów. Na etapie kształcenia przyszłych operatorów filmowych potrzebny jest sprzęt taki jak kamery i oprogramowanie, realizatorów nagrań odpowiednio wyposażone studio, astronomów – kosztowne teleskopy, a przyszłych kapitanów morskich potrzebny jest okręt. Z oczywistych względów nie ma możliwości, aby młody adept, szczególnie na początku swojej edukacji, mógł stanąć za sterami wartego kilkadziesiąt czy kilkaset milionów złotych statku, z ładunkiem o takiej samej wartości. I tutaj z pomocą przychodzą symulatory. Im bardziej realistyczne, tym bardziej zapewniające wyższy poziom edukacji i lepsze efekty. Niedawno w Gdyni zostało uruchomione jedno z najlepszych i najbardziej realistycznych na świecie tego rodzaju rozwiązań. Jego sercem są projektory marki Epson, które musiały sprostać bardzo wysokim wymaganiom postawionym przez użytkownika i projektantów. 

TAGI:

Epson
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.