DIGITAL PROJECTION E-Vision Laser 10K

UDOSTĘPNIJ:
28-08-2017

To nasza kolejna przygoda ze sprzętem DP pojawiająca się pod wspólnym tytułem „Sprzęt pod Lupą”. Przy okazji opisywanego wcześniej w niniejszym cyklu projektora Titan Super Quad wspomniałem o imponujących osiągnięciach firmy. Digital Projection to także zdobywca prestiżowych wyróżnień Emmy za wybitne osiągnięcia w dziedzinie inżynierii. Dziś przed nami naprawdę imponująca maszyna oparta również (podobnie jak Titan) na DLP, ale różniąca się pod względem źródła światła. Oto E-Vision Laser 10K.

Bardzo częstym zabiegiem w gronie niektórych producentów jest podawanie danych o produkcie wyrażonych w jednostkach, które są wygodne dla marketingu; równie często niektóre parametry czy jednostki są wręcz tworzone dla celów sprzedażowych. Zdarza się, że producenci nie wdrażają swoich pomiarów, a jedynie bazują na danych dostarczanych przez wytwórców stosowanych podzespołów. Stąd w gąszczu informacji reklamowych możemy (jako konsumenci) ulec mylnemu wrażeniu odnośnie dobrego wyboru sprzętu. Zawsze kluczowe pozostaje pytanie: czy ten produkt aby na pewno spełni nasze oczekiwania? Dlatego właśnie bardzo lubię firmy, które w swoich folderach i kartach produktów nie tylko stosują różne jednostki miar dla jednego parametru (to dla celów porównawczych), ale i podają naprawdę realne dane wynikające z pomiarów. Tak właśnie jest, jeśli mówimy o odpowiedniej, profesjonalnej jakości produktów. Taką jakość prezentuje Digital Projections. 

Wdrożony standard HDMI w wersji 1,4b pozwala transmitować obraz w różnych wariantach, przede wszystkim pod kątem 3D. Dzięki stosownym złączom mamy do wyboru praktycznie większość liczących się formatów. Obraz 3D możemy przesyłać w formacie side by side, czyli metodą transmisji polegającą na skompresowaniu dwóch obrazów do połowy ich horyzontalnej rozdzielczości. Frame packing – ta metoda polega na przesyłaniu obrazu dla lewego i prawego oka jednocześnie. Pakiet jednej ramki to obraz umieszczony jeden nad drugim. Każda ramka obrazu składa się z dwóch podramek (sub-frames). Frame sequential, czyli przesyłanie informacji na przemiennie, tzn. raz klatka dla prawego, a raz dla lewego oka. Projektor obsługuje też inny popularny standard o nazwie Top Bottom – tu przesyłany strumień dzieli obraz na połowę, ale nie jak w side by side (jeden obok drugiego), lecz jeden nad drugim. 

Projektor ma pełen zakres korekcji krzywizn obrazu. Do korekcji geometrycznej możemy użyć szeregu narzędzi: cornerstone, vertical/horizontal keystone, pincushion/ barrel oraz image rotation. Taki zakres narzędzi powinien dać możliwość wyświetlenia z odpowiednią geometrią obrazu praktycznie na każdej płaszczyźnie. 

 

Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.