Nowa siedziba Wyborowa Pernod Ricard

UDOSTĘPNIJ:
29-03-2017

Projektanci prześcigają się w coraz nowszych i bardziej śmiałych projektach, tworząc wiele wyjątkowych i nietuzinkowych przestrzeni biznesowych. Jednym z takich miejsc jest nowa siedziba firmy Wyborowa Pernod Ricard.

Żyjemy w czasach, w których dużą część dnia spędzamy, realizując obowiązki zawodowe. Za sprawą tego przestrzenie biurowe muszą obecnie spełniać wiele nowych funkcji i przede wszystkim gwarantować najwyższy komfort pracy. Duża część realizowanych na co dzień procesów została w ostatnich latach zinformatyzowana i unowocześniona dzięki licznym systemom audiowizualnym, dzięki którym wspólna praca z zespołem znajdującym się na drugim końcu świata czy odtworzenie prezentacji z telefonu znajdującego się w kieszeni prelegenta nie stanowią już dzisiaj żadnych problemów. Co więcej, w tę przestrzeń – pełną nowoczesnych urządzeń i systemów AV – bardzo mocno wkroczyli architekci wnętrz. Dzięki ich staraniom przestrzeń biurowa nie jest już dzisiaj wyłącznie czarno- lub szaro-biała i wyposażona w witającą gości nudną wykładziną systemową.

Pernod Ricard jest globalną firmą z branży alkoholi mocnych i win, obecną na osiemdziesięciu rynkach świata. Przez wiele lat siedzibą jej polskiego oddziału – Wyborowa Pernod Ricard – był biurowiec przy ulicy Emilii Plater 53. Ze względu na niewystarczającą przestrzeń w 2016 roku firma zdecydowała się przenieść do będącego częścią Złotych Tarasów biurowca Lumen.

Obecna siedziba firmy to prawie 2600 m2, co czyni ją o ponad 30% większą od poprzedniej. Znajduje się tu dwanaście sal konferencyjnych i aż sto pięćdziesiąt stanowisk prac, a także kuchnia i bar. Cała część biurowa została zorganizowana w formie open-space, ułatwiającej pracownikom komunikację i możliwość współpracy. Aby jednak zagwarantować optymalny komfort pracy, zainstalowano tu ścianki działowe ograniczające hałas. Stanęły one jednak w miejscach nie blokujących dostępu do światła. Nadmierny hałas został zminimalizowany poprzez przeniesienie wszystkich hałaśliwych urządzeń, jak drukarki, kopiarki czy faksy, do wydzielonych przestrzeni.

Nowa siedziba jest także miejscem trzymającym wysokie standardy w sferze ekologii. Wszystkie rozwiązania oświetleniowe bazują na źródłach LED, plastikowe butelki wody zostały zastąpione dystrybutorami wody, zaś w drukarkach znajduje się papier z recyklingu.

Zaprojektowaniem nowego biura Wyborowa Pernod Ricard zajęło się biuro architektoniczne Massive Design, natomiast adaptację przestrzeni powierzono firmie Tetris. Było to zlecenie niełatwe, ponieważ przed wykonawcami postawiono zadanie realizacji bardzo widowiskowego i śmiałego projektu. Każda z sal konferencyjnych mieszczących się w siedzibie firmy odpowiada jednemu z alkoholi z oferty producenta i dystrybutora. Mamy tutaj salę whisky – zaprojektowaną w stylu biblioteki czy ekskluzywnego gabinetu, salę poświęconą rumowi – urządzoną w stylu kubańskiego klubu, salę poświęconą marce wina z mchem na ścianie oraz drugą poświęconą temu samemu trunkowi, ale tym razem – ze względu na jego hiszpańskie pochodzenie – ze ścianami wyłożonymi hiszpańską mozaiką.

Jedną z najbardziej interesujących sal konferencyjnych jest przestrzeń urządzona w formie stacji metra. Znajduje się w niej charakterystyczna dla tego rodzaju miejsca metalowa ławka, a na zaokrąglonych ścianach widoczne są kafelki, jednoznacznie kojarzące się z tunelem metra. Co ważne, pracownicy firmy mieli również możliwość wniesienia swoich pomysłów, za sprawą czego w nowej siedzibie znalazło się lub wręcz zostało przeniesionych z poprzedniego biura wiele ich ulubionych rozwiązań.

Cały projekt został zrealizowany w rekordowo szybkim czasie czternastu tygodni, zaś w jego powstawaniu brało udział trzydzieści ekip, a w szczytowych momentach przy realizacji pracowało aż trzysta pięćdziesiąt osób. Zadanie zaprojektowania i realizacji wszystkich rozwiązań z zakresu AV inwestor zdecydował się powierzyć wyspecjalizowanej firmie. Jako główny kontraktor została wybrana firma Evodata Evolution IT, natomiast jej podwykonawcami były firmy Dimension4 (odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie systemu AV) oraz firma M4B SA, autor i producent Systemu Wynajmu Sal.

Spośród złożonych ofert wybrano Dimension4, który zajęła się zaprojektowaniem, instalacją i uruchomieniem wszystkim rozwiązań w nowej siedzibie firmy. Cały projekt powstał w ścisłej współpracy z inwestorem, zaś poszczególne rozwiązania były na bieżąco konsultowane, wybierane i akceptowane przez klienta. Głównym kryterium przyświecającym realizacji całego projektu było stworzenie nowoczesnej przestrzeni biznesowej, wyposażonej w rozwiązania wysokiej klasy, które równocześnie będą bardzo łatwe w obsłudze i nie będą wymagały bieżącego serwisowania.

Firma Dimension4 przystąpiła do realizacji projektu już na etapie, gdy w obiekcie demontowane były rozwiązania i elementy infrastruktury, z jakich korzystał poprzedni najemca, a cała przestrzeń była dopasowywana i rekonfigurowana na potrzeby nowego użytkownika. Dzięki temu, że modernizowano ją dokładnie w oparciu o wymagania inwestora, firma zajmująca się instalacją systemów AV mogła wpisać w nowo powstającą infrastrukturę wszystkie konieczne elementy. Za sprawą tego, już na etapie budowlanym zostały ustalone i wykonane wszelkie elementy związane z przebiegiem tras kablowych – zarówno w przestrzeniach nad sufitem i pod podłogą, jak i w nowopowstających ściankach działowych. Na tym etapie konieczne było zainstalowanie floorboxów, których instalacją zajęła się firma od instalacji elektrycznych, a także dopilnowanie istotnych z punktu widzenia rozwiązań AV miejsc montażu urządzeń, uchwytów czy przyłączy nie kolidujących z innymi elementami infrastruktury biurowej.

AUTOR: Łukasz Kornafel

ZDJĘCIA: AVIntegracje

PRODUCENT: NEC Display Solutions - www.nec-display-solutions.com

DYSTRYBUTOR: NEC Display Solutions Polska - www.nec-display-solutions.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Pawilon Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym

Państwowe muzea są postrzegane przez wielu jako instytucje archaiczne, z nudnymi wystawami i przestrzenią, do której po prostu nie warto iść. Takie doświadczenia z całą pewnością są wyniesione przez wielu z nas z przeszłości, jeszcze z czasów obowiązkowych wycieczek szkolnych i stadnych spacerów od gabloty do gabloty z przewodnikiem. Ale jeśli ktoś sądzi, że w muzeach państwowych w Polsce nic się nie zmieniło, nie może się bardziej mylić. Coraz więcej obiektów już z zewnątrz, samą bryłą architektoniczną przypomina największe i najbardziej znane placówki muzealne czy galerie sztuki na świecie. Są one projektowane w taki sposób, aby były nie tylko centrum wiedzy historycznej, lecz także miejscem wspólnych spotkań z przyjaciółmi w kawiarni, restauracjach czy ogrodzie, gdzie miło będzie spędzić wolny czas.  Prawdziwa rewolucja dokonała się jednak we wnętrzu. Próżno dziś szukać odgrodzonych liną i słupkami gablot oraz ubranej w jednakowe mundury obsługi pilnującej zwiedzających. Ekspozycja staje się coraz bardziej interaktywna, zachęcając nie tylko do czytania treści, ale aktywnego udziału w wystawie. Taki właśnie jest otwarty przed rokiem Pawilon Józefa Czapskiego – oddział Muzeum Narodowego w Krakowie, do którego wszystkie rozwiązania z departamentu AV dostarczyła zabrzańska firma Shadok AV. 

Muzeum Polaków Ratujących Żydów

Nowoczesne technologie wyświetlania szturmem wtargnęły do przestrzeni muzealnych. Z niewielkimi wyjątkami praktycznie nie sposób już spotkać wystawy, na której nie znajdowałyby się urządzenia prezentujące filmy, grafiki, animacje, prezentacje czy nawet interaktywne aplikacje edukacyjne, upowszechniające treści wystawy za pomocą dotykowego ekranu, klawiatury, a także coraz częściej ruchów i gestów. Materiały wideo są dzisiaj wyświetlanie nie tylko w formie płaskiego obrazu 2D, ale również w postaci mappingu na modelach, kostiumach, manekinach, dwustronnych ekranach, ekranach wodnych czy parowych. Do głosu zaczynają powoli dochodzić także projekcje holograficzne, które umożliwiają oglądanie wyświetlanego obrazu z każdej strony.

Paradoksalnie wszystkie te technologie sprawiają, że historyczne eksponaty zaczynają znikać z przestrzeni muzeum. Prawdziwą sztuką jest umiejętne połączenie eksponatów z epoki z nowoczesną technologią, która pozwoli je ożywić i prezentować w szerszym kontekście. Takie założenia udało się spełnić w ekspozycji Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej, zaprojektowanej przez jednego z najlepszych w Polsce architektów – Mirosława Nizio i firmę Nizio Design International, oraz uzbrojonej w nowoczesne rozwiązania z zakresu audio wideo przez krakowskiego integratora – firmę 3Logic. 

czytaj także:
instalacje

Pawilon Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym

Państwowe muzea są postrzegane przez wielu jako instytucje archaiczne, z nudnymi wystawami i przestrzenią, do której po prostu nie warto iść. Takie doświadczenia z całą pewnością są wyniesione przez wielu z nas z przeszłości, jeszcze z czasów obowiązkowych wycieczek szkolnych i stadnych spacerów od gabloty do gabloty z przewodnikiem. Ale jeśli ktoś sądzi, że w muzeach państwowych w Polsce nic się nie zmieniło, nie może się bardziej mylić. Coraz więcej obiektów już z zewnątrz, samą bryłą architektoniczną przypomina największe i najbardziej znane placówki muzealne czy galerie sztuki na świecie. Są one projektowane w taki sposób, aby były nie tylko centrum wiedzy historycznej, lecz także miejscem wspólnych spotkań z przyjaciółmi w kawiarni, restauracjach czy ogrodzie, gdzie miło będzie spędzić wolny czas.  Prawdziwa rewolucja dokonała się jednak we wnętrzu. Próżno dziś szukać odgrodzonych liną i słupkami gablot oraz ubranej w jednakowe mundury obsługi pilnującej zwiedzających. Ekspozycja staje się coraz bardziej interaktywna, zachęcając nie tylko do czytania treści, ale aktywnego udziału w wystawie. Taki właśnie jest otwarty przed rokiem Pawilon Józefa Czapskiego – oddział Muzeum Narodowego w Krakowie, do którego wszystkie rozwiązania z departamentu AV dostarczyła zabrzańska firma Shadok AV. 

TAGI:

NEC Display Solutions
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.