Nowa siedziba Wyborowa Pernod Ricard

UDOSTĘPNIJ:
29-03-2017

Projektanci prześcigają się w coraz nowszych i bardziej śmiałych projektach, tworząc wiele wyjątkowych i nietuzinkowych przestrzeni biznesowych. Jednym z takich miejsc jest nowa siedziba firmy Wyborowa Pernod Ricard.

Żyjemy w czasach, w których dużą część dnia spędzamy, realizując obowiązki zawodowe. Za sprawą tego przestrzenie biurowe muszą obecnie spełniać wiele nowych funkcji i przede wszystkim gwarantować najwyższy komfort pracy. Duża część realizowanych na co dzień procesów została w ostatnich latach zinformatyzowana i unowocześniona dzięki licznym systemom audiowizualnym, dzięki którym wspólna praca z zespołem znajdującym się na drugim końcu świata czy odtworzenie prezentacji z telefonu znajdującego się w kieszeni prelegenta nie stanowią już dzisiaj żadnych problemów. Co więcej, w tę przestrzeń – pełną nowoczesnych urządzeń i systemów AV – bardzo mocno wkroczyli architekci wnętrz. Dzięki ich staraniom przestrzeń biurowa nie jest już dzisiaj wyłącznie czarno- lub szaro-biała i wyposażona w witającą gości nudną wykładziną systemową.

Pernod Ricard jest globalną firmą z branży alkoholi mocnych i win, obecną na osiemdziesięciu rynkach świata. Przez wiele lat siedzibą jej polskiego oddziału – Wyborowa Pernod Ricard – był biurowiec przy ulicy Emilii Plater 53. Ze względu na niewystarczającą przestrzeń w 2016 roku firma zdecydowała się przenieść do będącego częścią Złotych Tarasów biurowca Lumen.

Obecna siedziba firmy to prawie 2600 m2, co czyni ją o ponad 30% większą od poprzedniej. Znajduje się tu dwanaście sal konferencyjnych i aż sto pięćdziesiąt stanowisk prac, a także kuchnia i bar. Cała część biurowa została zorganizowana w formie open-space, ułatwiającej pracownikom komunikację i możliwość współpracy. Aby jednak zagwarantować optymalny komfort pracy, zainstalowano tu ścianki działowe ograniczające hałas. Stanęły one jednak w miejscach nie blokujących dostępu do światła. Nadmierny hałas został zminimalizowany poprzez przeniesienie wszystkich hałaśliwych urządzeń, jak drukarki, kopiarki czy faksy, do wydzielonych przestrzeni.

Nowa siedziba jest także miejscem trzymającym wysokie standardy w sferze ekologii. Wszystkie rozwiązania oświetleniowe bazują na źródłach LED, plastikowe butelki wody zostały zastąpione dystrybutorami wody, zaś w drukarkach znajduje się papier z recyklingu.

Zaprojektowaniem nowego biura Wyborowa Pernod Ricard zajęło się biuro architektoniczne Massive Design, natomiast adaptację przestrzeni powierzono firmie Tetris. Było to zlecenie niełatwe, ponieważ przed wykonawcami postawiono zadanie realizacji bardzo widowiskowego i śmiałego projektu. Każda z sal konferencyjnych mieszczących się w siedzibie firmy odpowiada jednemu z alkoholi z oferty producenta i dystrybutora. Mamy tutaj salę whisky – zaprojektowaną w stylu biblioteki czy ekskluzywnego gabinetu, salę poświęconą rumowi – urządzoną w stylu kubańskiego klubu, salę poświęconą marce wina z mchem na ścianie oraz drugą poświęconą temu samemu trunkowi, ale tym razem – ze względu na jego hiszpańskie pochodzenie – ze ścianami wyłożonymi hiszpańską mozaiką.

Jedną z najbardziej interesujących sal konferencyjnych jest przestrzeń urządzona w formie stacji metra. Znajduje się w niej charakterystyczna dla tego rodzaju miejsca metalowa ławka, a na zaokrąglonych ścianach widoczne są kafelki, jednoznacznie kojarzące się z tunelem metra. Co ważne, pracownicy firmy mieli również możliwość wniesienia swoich pomysłów, za sprawą czego w nowej siedzibie znalazło się lub wręcz zostało przeniesionych z poprzedniego biura wiele ich ulubionych rozwiązań.

Cały projekt został zrealizowany w rekordowo szybkim czasie czternastu tygodni, zaś w jego powstawaniu brało udział trzydzieści ekip, a w szczytowych momentach przy realizacji pracowało aż trzysta pięćdziesiąt osób. Zadanie zaprojektowania i realizacji wszystkich rozwiązań z zakresu AV inwestor zdecydował się powierzyć wyspecjalizowanej firmie. Jako główny kontraktor została wybrana firma Evodata Evolution IT, natomiast jej podwykonawcami były firmy Dimension4 (odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie systemu AV) oraz firma M4B SA, autor i producent Systemu Wynajmu Sal.

Spośród złożonych ofert wybrano Dimension4, który zajęła się zaprojektowaniem, instalacją i uruchomieniem wszystkim rozwiązań w nowej siedzibie firmy. Cały projekt powstał w ścisłej współpracy z inwestorem, zaś poszczególne rozwiązania były na bieżąco konsultowane, wybierane i akceptowane przez klienta. Głównym kryterium przyświecającym realizacji całego projektu było stworzenie nowoczesnej przestrzeni biznesowej, wyposażonej w rozwiązania wysokiej klasy, które równocześnie będą bardzo łatwe w obsłudze i nie będą wymagały bieżącego serwisowania.

Firma Dimension4 przystąpiła do realizacji projektu już na etapie, gdy w obiekcie demontowane były rozwiązania i elementy infrastruktury, z jakich korzystał poprzedni najemca, a cała przestrzeń była dopasowywana i rekonfigurowana na potrzeby nowego użytkownika. Dzięki temu, że modernizowano ją dokładnie w oparciu o wymagania inwestora, firma zajmująca się instalacją systemów AV mogła wpisać w nowo powstającą infrastrukturę wszystkie konieczne elementy. Za sprawą tego, już na etapie budowlanym zostały ustalone i wykonane wszelkie elementy związane z przebiegiem tras kablowych – zarówno w przestrzeniach nad sufitem i pod podłogą, jak i w nowopowstających ściankach działowych. Na tym etapie konieczne było zainstalowanie floorboxów, których instalacją zajęła się firma od instalacji elektrycznych, a także dopilnowanie istotnych z punktu widzenia rozwiązań AV miejsc montażu urządzeń, uchwytów czy przyłączy nie kolidujących z innymi elementami infrastruktury biurowej.

AUTOR: Łukasz Kornafel

ZDJĘCIA: AVIntegracje

PRODUCENT: NEC Display Solutions - www.nec-display-solutions.com

DYSTRYBUTOR: NEC Display Solutions Polska - www.nec-display-solutions.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center

Inwestorzy rynku hotelowego na całym świecie bardzo dbają o to, aby ich obiekt miał unikatowe cechy bądź rozwiązania wyróżniające go na tle konkurencji. Czasami jest to niezwykły widok z pokoi, czasem wyjątkowa lokalizacja, a jeszcze innym razem wiszący nad barem cadillac i nietuzinkowy wystrój. Oczywiście waga i znaczenie tych elementów są uzależnione od głównych funkcji, jakie pełni hotel i dla jakich klientów jest stworzony. Inaczej skonfigurowany będzie hotel dla rodzin pragnących odpoczynku, w inny sposób obiekt dla ludzi aktywnych, oczekujących sportowych rozrywek, a jeszcze inaczej przestrzeń przeznaczona do konferencji czy spotkań biznesowych. W tym wypadku, oprócz położenia w centrum miasta, blisko rozwiniętej infrastruktury drogowej czy bliskości lotniska bardzo istotne jest odpowiednia przestrzeń i zaplecze techniczne umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń biznesowych. Taki jest właśnie otwarty z końcem 2017 roku Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center łączący atrakcyjną lokalizację, stworzony przy udziale najwyższej jakości materiałów wnętrza doskonałe rozwiązania z zakresu AV na potrzeby biznesu oraz wyjątkową w skali kraju przestrzeń restauracyjną z widokiem na cztery strony świata. 

Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

HistoryLand

Klocki LEGO w takiej formie, jaką znamy dzisiaj, są od 1947 roku głównym budulcem kilku pokoleń młodych architektów, inżynierów, konstruktorów pojazdów, statków kosmicznych i maszyn. To również jedna z ulubionych zabawek wielu ojców, składających potajemnie własne projekty z klocków swoich dzieci. Wielu dorosłych kupuje sobie własne zestawy i w wolnym czasie relaksuje się przy ich składaniu. Nie dziwi zatem, że na przestrzeni lat powstało wiele filmów z bohaterami LEGO, gier komputerowych, a także poważnych budowli. Oczywiście największymi z nich są parki rozrywki Legoland znajdujące się w ojczyźnie LEGO – Dani, a także w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Kalifornii. Od końca września 2017 roku również w Polsce mamy niezwykłą przestrzeń, w której zebrane zostały budowle wykonane z LEGO. Jest nią interaktywne centrum Historyland mieszczące się w starym budynku Dworca Głównego w Krakowie, gdzie za pomocą klocków, projekcji i multimediów zostały opowiedziane najważniejsze dzieje historyczne Polski. 

TAGI:

NEC Display Solutions
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.