Stadion Olimpijski we Wrocławiu

UDOSTĘPNIJ:
27-07-2017

Aby można było przeprowadzić rozgrywki w takich dyscyplinach jak cieszący się od wielu lat popularnością żużel czy zdobywający coraz więcej fanów futbol amerykański, zapewniając odpowiedni poziom komfortu zawodnikom i kibicom, konieczna jest przygotowana i wyposażona w odpowiedni sposób arena sportowa. Przykładem takiego obiektu, który jest przestrzenią wielofunkcyjną i odpowiadającą na wymagania bardzo różnych dyscyplin, jest oddany po remoncie w kwietniu 2017 roku Stadion Olimpijski we Wrocławiu. Obiekt odznaczający się bogatą historią, a teraz także bogatymi rozwiązaniami z zakresu systemów AV.

Budowa Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu miała miejsce w latach 1924–1925. Pomimo swojej nazwy, obiekt pierwotnie nie nadawał się do organizacji na nim wydarzeń o skali olimpiady. W pierwszych latach funkcjonowania miał tu miejsce szereg różnorodnych wydarzeń sportowych, z których do najważniejszych można z pewnością zaliczyć przygotowania reprezentacji Niemiec przed olimpiadą w Los Angeles w 1932 roku. Rozbudowany w latach 1935–1939 i mocno zniszczony w wyniku II Wojny Światowej, stadion został w okresie powojennym gruntownie rozbudowany i odbudowany. U schyłku lat siedemdziesiątych wrocławski obiekt był jedną z najlepiej wyposażonych aren sportowych w naszym kraju. W 1978 zamontowano tu cztery osiemdziesięciometrowe słupy oświetleniowe gwarantujące mu miano najjaśniej oświetlonego stadionu w Europie; rok później obiekt wyposażono w podgrzewaną murawę – udogodnienie, jakie w tamtym okresie miał w Polsce jeszcze tylko jeden stadion.

Na początku lat dwutysięcznych wrocławski Stadion Olimpijski oraz obiekty kompleksu olimpijskiego, w skład których prócz stadionu głównego z bieżnią do rozgrywania zawodów żużlowych wchodzą również boiska boczne, korty tenisowe, kryty basen i strzelnica, zmieniał swoich właścicieli i był poddawany kolejnym renowacjom i przebudowom. W 2010 roku, aby poprawić atrakcyjność odbywających się tam zawodów, przeprojektowano okalający płytę boiska tor żużlowy. Jednak największe zmiany miały miejsce w latach 2015–2017. Wtedy to zamieniono znajdujące się na stadionie ławki na krzesełka, na których obecnie rozgrywki komfortowo może oglądać jedenaście tysięcy kibiców, zmieniono również wyeksploatowane oświetlenie, które teraz bazuje na źródłach ledowych. Renowacji poddano również elewację stadionu, wyremontowano budki komentatorskie, park maszyn, zadaszono część trybun i przygotowano przestrzeń konferencyjną rozszerzającą funkcjonalność obiektu. Stadion wyposażono szereg rozwiązań z zakresu AV umożliwiających organizowanie tutaj różnorodnych rozgrywek sportowych, a kibicom uczestniczenie w samym centrum każdej akcji – niezależnie od zajmowanego miejsca, zarówno na stadionie, jak i przed telewizorem.

Obecnie Stadion Olimpijski we Wrocławiu jest przede wszystkim stadionem macierzystym dla klubu żużlowego WTS Wrocław oraz drużyny futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław. Jednak dzięki wielofunkcyjnemu charakterowi tego miejsca mogą się odbywać tutaj również rozgrywki wielu innych, często nieco mniej popularnych, dyscyplin sportowych.

Realizacją rozwiązań z zakresu niskoprądowych instalacji audio-wideo na Stadionie Olimpijskim zajęła się firma ProAUDIO-AVT. Pierwszym z nich jest system digital signage. Jego zadaniem w obiekcie jest podawanie informacji wizualnych w przestrzeniach użytkowych Stadionu Olimpijskiego. W skład systemu wchodzi szereg monitorów wielkoformatowych zainstalowanych w różnych przestrzeniach stadionu, zlokalizowanych w trybunie zachodniej. W pomieszczeniach dziennikarskich zainstalowano dwa monitory Sharp PN-Y475 o przekątnej 47 cali w przestrzeni, o podwyższonym standardzie (loże VIP), dla kibiców zainstalowano siedem pięćdziesięciopięciocalowych ekranów Sharp PN-Y555. Dwa kolejne, tym razem w rozmiarze 47 cali, znalazły się w sali konferencyjnej, a jeszcze jeden w tym samym rozmiarze pracuje w pokoju jury.

Wszystkie ekrany zostały zainstalowane na uchwytach Peerless ST640P bądź ST650P. Zgodnie z założeniami projektowymi wszystkie dostarczone ekrany są rozwiązaniami wykonanymi w technologii TFT LCD z podświetlaniem krawędziowym i wyświetlają materiały w rozdzielczości 1920 × 1080. Każdy z ekranów może pracować minimum dwadzieścia godzin dziennie przez siedem dni w tygodniu, co ma kluczowe znaczenie dla ich długotrwałej i bez awaryjnej eksploatacji. Wszystkie monitory zostały także wyposażone w zabezpieczenia chroniące przed uszkodzeniem matrycy w wyniku braku sygnału.

Zainstalowany tutaj system digital signage jest zintegrowany z zaprojektowanym systemem broadcastowym, umożliwiającym dwukierunkową transmisję sygnałów. Dzięki temu możliwe jest przesyłanie sygnałów z sieci DS do systemu broadcast oraz z systemu broadcast do sieci DS, co umożliwia wyświetlenie sygnałów wizyjnych na wyświetlaczach systemu digital signage.

AUTOR: AVIntegracje

ZDJĘCIA: ProAUDIO-AVT

PRODUCENT: Sharp - www.sharp.pl

DYSTRYBUTOR: ProAUDIO AVT - www.proaudio.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Rozwiązania Linearic w Hotelu Rondo

Hotel Rondo – za niepozornie brzmiącą nazwą kryje się nowoczesny kompleks rekreacyjno-biznesowy, położony w Wąbrzeźnie w województwie kujawsko-pomorskim, w malowniczym zakątku między Toruniem, Brodnicą i Grudziądzem. Otoczony bujną zielenią i zbiornikami wodnymi Hotel Rondo został w ciągu ostatniego roku doinwestowany i solidnie rozwinięty o dodatkowe, wykraczające daleko poza stricte hotelowe, aspekty czyniące zeń kompleksowe centrum rekreacji i biznesu, spełniające najwyższe standardy oraz będące odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie dużych firm na usługi łączone. DD INSTALL Dawid Kujawiński, Dariusz Sobolewski – firma-córka GOLTRONET – przeprowadziła pełną instalację audio z użyciem dostarczonych przez firmę Linearic rozwiązań, dzięki czemu Hotel Rondo w Wąbrzeźnie dysponuje własnym zapleczem eventowym, konferencyjno-biznesowym oraz urozmaiconą częścią rozrywkowo-wypoczynkową.

Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu

Opole jest miastem znanym przynajmniej z kilku charakterystycznych symboli, jednak z całą pewnością najpopularniejszym z nich, bijącym w rankingach popularności wszystkie inne, jest zorganizowany w tym roku po raz 54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu. To dzięki tej imprezie ponad pół wieku temu stolica województwa opolskiego stała się prawdziwą stolicą polskiej piosenki.
W sierpniu 2016 w Opolu swoją działalność zainaugurowała instytucja prezentująca historię polskiej piosenki od lat dwudziestych do czasów najnowszych oraz dorobek najważniejszych artystów polskiej sceny muzycznej – Muzeum Polskiej Piosenki. Jego wystawę wypełnia ogromna liczba bardzo symbolicznych dla polskiej piosenki rekwizytów i pamiątek, związanych zarówno z największymi przebojami, jak i opolskim festiwalem. Pod jednym dachem zgromadzono tutaj zarówno historyczne artefakty, jak i przygotowane specjalnie dla tego miejsca atrakcyjne dla widza materiały audio i wideo oraz aplikacje interaktywne zamknięte w atrakcyjnej architekturze. 

TAGI:

Sharp
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.