Stadion Olimpijski we Wrocławiu

UDOSTĘPNIJ:
27-07-2017

Aby można było przeprowadzić rozgrywki w takich dyscyplinach jak cieszący się od wielu lat popularnością żużel czy zdobywający coraz więcej fanów futbol amerykański, zapewniając odpowiedni poziom komfortu zawodnikom i kibicom, konieczna jest przygotowana i wyposażona w odpowiedni sposób arena sportowa. Przykładem takiego obiektu, który jest przestrzenią wielofunkcyjną i odpowiadającą na wymagania bardzo różnych dyscyplin, jest oddany po remoncie w kwietniu 2017 roku Stadion Olimpijski we Wrocławiu. Obiekt odznaczający się bogatą historią, a teraz także bogatymi rozwiązaniami z zakresu systemów AV.

Budowa Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu miała miejsce w latach 1924–1925. Pomimo swojej nazwy, obiekt pierwotnie nie nadawał się do organizacji na nim wydarzeń o skali olimpiady. W pierwszych latach funkcjonowania miał tu miejsce szereg różnorodnych wydarzeń sportowych, z których do najważniejszych można z pewnością zaliczyć przygotowania reprezentacji Niemiec przed olimpiadą w Los Angeles w 1932 roku. Rozbudowany w latach 1935–1939 i mocno zniszczony w wyniku II Wojny Światowej, stadion został w okresie powojennym gruntownie rozbudowany i odbudowany. U schyłku lat siedemdziesiątych wrocławski obiekt był jedną z najlepiej wyposażonych aren sportowych w naszym kraju. W 1978 zamontowano tu cztery osiemdziesięciometrowe słupy oświetleniowe gwarantujące mu miano najjaśniej oświetlonego stadionu w Europie; rok później obiekt wyposażono w podgrzewaną murawę – udogodnienie, jakie w tamtym okresie miał w Polsce jeszcze tylko jeden stadion.

Na początku lat dwutysięcznych wrocławski Stadion Olimpijski oraz obiekty kompleksu olimpijskiego, w skład których prócz stadionu głównego z bieżnią do rozgrywania zawodów żużlowych wchodzą również boiska boczne, korty tenisowe, kryty basen i strzelnica, zmieniał swoich właścicieli i był poddawany kolejnym renowacjom i przebudowom. W 2010 roku, aby poprawić atrakcyjność odbywających się tam zawodów, przeprojektowano okalający płytę boiska tor żużlowy. Jednak największe zmiany miały miejsce w latach 2015–2017. Wtedy to zamieniono znajdujące się na stadionie ławki na krzesełka, na których obecnie rozgrywki komfortowo może oglądać jedenaście tysięcy kibiców, zmieniono również wyeksploatowane oświetlenie, które teraz bazuje na źródłach ledowych. Renowacji poddano również elewację stadionu, wyremontowano budki komentatorskie, park maszyn, zadaszono część trybun i przygotowano przestrzeń konferencyjną rozszerzającą funkcjonalność obiektu. Stadion wyposażono szereg rozwiązań z zakresu AV umożliwiających organizowanie tutaj różnorodnych rozgrywek sportowych, a kibicom uczestniczenie w samym centrum każdej akcji – niezależnie od zajmowanego miejsca, zarówno na stadionie, jak i przed telewizorem.

Obecnie Stadion Olimpijski we Wrocławiu jest przede wszystkim stadionem macierzystym dla klubu żużlowego WTS Wrocław oraz drużyny futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław. Jednak dzięki wielofunkcyjnemu charakterowi tego miejsca mogą się odbywać tutaj również rozgrywki wielu innych, często nieco mniej popularnych, dyscyplin sportowych.

Realizacją rozwiązań z zakresu niskoprądowych instalacji audio-wideo na Stadionie Olimpijskim zajęła się firma ProAUDIO-AVT. Pierwszym z nich jest system digital signage. Jego zadaniem w obiekcie jest podawanie informacji wizualnych w przestrzeniach użytkowych Stadionu Olimpijskiego. W skład systemu wchodzi szereg monitorów wielkoformatowych zainstalowanych w różnych przestrzeniach stadionu, zlokalizowanych w trybunie zachodniej. W pomieszczeniach dziennikarskich zainstalowano dwa monitory Sharp PN-Y475 o przekątnej 47 cali w przestrzeni, o podwyższonym standardzie (loże VIP), dla kibiców zainstalowano siedem pięćdziesięciopięciocalowych ekranów Sharp PN-Y555. Dwa kolejne, tym razem w rozmiarze 47 cali, znalazły się w sali konferencyjnej, a jeszcze jeden w tym samym rozmiarze pracuje w pokoju jury.

Wszystkie ekrany zostały zainstalowane na uchwytach Peerless ST640P bądź ST650P. Zgodnie z założeniami projektowymi wszystkie dostarczone ekrany są rozwiązaniami wykonanymi w technologii TFT LCD z podświetlaniem krawędziowym i wyświetlają materiały w rozdzielczości 1920 × 1080. Każdy z ekranów może pracować minimum dwadzieścia godzin dziennie przez siedem dni w tygodniu, co ma kluczowe znaczenie dla ich długotrwałej i bez awaryjnej eksploatacji. Wszystkie monitory zostały także wyposażone w zabezpieczenia chroniące przed uszkodzeniem matrycy w wyniku braku sygnału.

Zainstalowany tutaj system digital signage jest zintegrowany z zaprojektowanym systemem broadcastowym, umożliwiającym dwukierunkową transmisję sygnałów. Dzięki temu możliwe jest przesyłanie sygnałów z sieci DS do systemu broadcast oraz z systemu broadcast do sieci DS, co umożliwia wyświetlenie sygnałów wizyjnych na wyświetlaczach systemu digital signage.

AUTOR: AVIntegracje

ZDJĘCIA: ProAUDIO-AVT

PRODUCENT: Sharp - www.sharp.pl

DYSTRYBUTOR: ProAUDIO AVT - www.proaudio.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center

Inwestorzy rynku hotelowego na całym świecie bardzo dbają o to, aby ich obiekt miał unikatowe cechy bądź rozwiązania wyróżniające go na tle konkurencji. Czasami jest to niezwykły widok z pokoi, czasem wyjątkowa lokalizacja, a jeszcze innym razem wiszący nad barem cadillac i nietuzinkowy wystrój. Oczywiście waga i znaczenie tych elementów są uzależnione od głównych funkcji, jakie pełni hotel i dla jakich klientów jest stworzony. Inaczej skonfigurowany będzie hotel dla rodzin pragnących odpoczynku, w inny sposób obiekt dla ludzi aktywnych, oczekujących sportowych rozrywek, a jeszcze inaczej przestrzeń przeznaczona do konferencji czy spotkań biznesowych. W tym wypadku, oprócz położenia w centrum miasta, blisko rozwiniętej infrastruktury drogowej czy bliskości lotniska bardzo istotne jest odpowiednia przestrzeń i zaplecze techniczne umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń biznesowych. Taki jest właśnie otwarty z końcem 2017 roku Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center łączący atrakcyjną lokalizację, stworzony przy udziale najwyższej jakości materiałów wnętrza doskonałe rozwiązania z zakresu AV na potrzeby biznesu oraz wyjątkową w skali kraju przestrzeń restauracyjną z widokiem na cztery strony świata. 

Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

HistoryLand

Klocki LEGO w takiej formie, jaką znamy dzisiaj, są od 1947 roku głównym budulcem kilku pokoleń młodych architektów, inżynierów, konstruktorów pojazdów, statków kosmicznych i maszyn. To również jedna z ulubionych zabawek wielu ojców, składających potajemnie własne projekty z klocków swoich dzieci. Wielu dorosłych kupuje sobie własne zestawy i w wolnym czasie relaksuje się przy ich składaniu. Nie dziwi zatem, że na przestrzeni lat powstało wiele filmów z bohaterami LEGO, gier komputerowych, a także poważnych budowli. Oczywiście największymi z nich są parki rozrywki Legoland znajdujące się w ojczyźnie LEGO – Dani, a także w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Kalifornii. Od końca września 2017 roku również w Polsce mamy niezwykłą przestrzeń, w której zebrane zostały budowle wykonane z LEGO. Jest nią interaktywne centrum Historyland mieszczące się w starym budynku Dworca Głównego w Krakowie, gdzie za pomocą klocków, projekcji i multimediów zostały opowiedziane najważniejsze dzieje historyczne Polski. 

czytaj także:
instalacje

OH KINO

Gdy myślimy dzisiaj o kinie, zazwyczaj w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl wielkie multipleksy, często będące częścią centrum handlowego lub znajdujące się w jego pobliżu. Takie są trendy na całym świecie i właśnie taki rodzaj kin powstaje obecnie najczęściej. Wiele osób tęskni jednak za atmosferą małego, kameralnego kina. Te kina studyjne, które jeszcze zostały w naszym kraju, zazwyczaj ze względów ekonomicznych są wykorzystywane tylko do pokazów specjalnych bądź grają tylko stare, klasyczne firmy, wciąż znajdujące się w ich zasobach. Niedawno na polskim rynku kinowym zadebiutowała sieć trzech niewielkich kin, które łączą komfort, jakość i repertuar, jakie możemy spotkać w największych multipleksach, z niedostępną w nich, kameralną i przyjazną kinomanom atmosferą. Inwestor zadbał również o to, aby OH KINO było wielofunkcyjną, multimedialną przestrzenią, która już od progu daje znacznie więcej możliwości niż w salach, gdzie można oglądać najnowsze superprodukcje. 

TAGI:

Sharp
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.