Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

UDOSTĘPNIJ:
27-04-2018

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

Mająca swoją główną siedzibę w Buenos Aires telewizja Artear jest jedną z najdłużej działających i najefektywniejszych nadawców w Argentynie. Będące częścią Grupo Clarin przedsiębiorstwo produkuje i nadaje programy zarówno dla mieszkańców Argentyny, jak i państw ościennych, a za pomocą transmisji internetowej – do społeczności hiszpańskojęzycznej na całym świecie. 

W ofercie nadawcy znajdują się takie kanały jak Telenoche – będący jednym z najchętniej oglądanych i najbardziej prestiżowych kanałów informacyjnych w Argentynie, czy Todo Noticias, kanał nadający dwadzieścia cztery godziny na dobę programy rozrywkowe, transmisje na żywo, ekskluzywne felietony i mnogą liczbę programów poświęconych różnym dziedzinom życia. 

Będąc innowatorem branży nadawczej w Ameryce Łacińskiej, Artear zajmuje czołowe miejsce pod względem programowym i zawartości merytorycznej w tworzonych produkcjach oraz wdrażania najnowszych technologii. Aby móc zachować pozycję lidera pod względem szybkości i jakości przekazywanych informacji, stacja zdecydowała się na budowę najnowocześniejszego newsroomu. Ten śmiały projekt polegał na stworzeniu na potrzeby dziennikarzy przygotowujących wiadomości oraz specjalistów obsługujących kanały elektroniczne stacji dwóch potężnych ścian wideo do wyświetlania aktualności z całego świata, podglądania na żywo tego, co dzieje się na innych kanałach, strumieni informacji ze stron social mediów, a także sygnałów z wozów transmisyjnych stacji. 

Specjaliści z argentyńskiej stacji postawili bardzo jasne wymagania względem systemu transmisji i przełączania sygnałów mającego znaleźć się w nowym newsroomie. Priorytetem było to, aby nowa ściana wideo zapewniała elastyczność i możliwości konfiguracji. W przeszłości stacja używała starszego rozwiązania, które miało bardzo ograniczone możliwości w zakresie układu siatki, obsługiwało zaledwie jeden interfejs wejściowy i miało niedopuszczalne opóźnienia w trakcie przełączania między źródłami. Teraz argentyński nadawca szukał rozwiązania, które będzie pozwalało przełączać sygnały w czasie rzeczywistym, dawało szeroki wachlarz konfiguracji, umożliwiało scentralizowaną kontrolę i przede wszystkim zapewniało stabilną, bezawaryjną pracę. Właśnie ten wymóg niezawodności był kolejnym kluczowym parametrem przyświecającym poszukiwaniom właściwego rozwiązania. W redakcji, będącej jednym z wiodących dostawców informacji, po prostu nie może być mowy o komplikacjach i opóźnieniach. Biorąc pod uwagę jakość i szybkość dostarczanych informacji, Artear wymagał również rozwiązania, które będzie pozwalało na pracę w trybie 24/7 oraz będzie zaopatrzone w redundantne zasilanie. Biorąc pod uwagę, że codziennie miliony widzów polegają na stacji jako na głównym i najważniejszym źródle najświeższych informacji, pełne zaufanie do systemu i jego niezawodność były kolejnymi krytycznymi czynnikami.

 

 

Aby stacja mogła cały czas podążać za najnowszymi informacjami ze świata z własnych źródeł oraz z serwisów zagranicznych i źródeł internetowych, zdecydowano się zainstalować w nowym newsroomie dwie ściany wideo – jedną dużą w rozmiarze 10 × 6 monitorów oraz drugą, wspomagającą wyświetlanie aktualnych treści ścianę 5 × 5. Łącznie, zgodnie z założeniami inwestora, cały system musiał zapewnić możliwość elastycznego zarządzania powierzchnią ekranów tworzących ścianę oraz umożliwiać odebranie sygnałów z szesnastu różnych wejść SDI, które dalej miały być skierowane do właściwej ściany wideo i przeskalowane do właściwych rozmiarów. 

Artear zadbał o to, aby nowa redakcja spełniała najwyższe wymagania w zakresie ergonomii oraz aby ściany wideo były ustawione w pozycji ułatwiającej efektywną pracę wszystkim dziennikarzom pracującym w tej przestrzeni. Ze względu na te aspekty okazało się jednak, że ściany będą oddalone względem siebie w odległości 70 m, co przełożyło się na konieczność zadbania o kolejny aspekt, a więc transmisję na taką odległość bez żadnych opóźnień i bez utraty jakości czy siły sygnału. 

AUTOR: Maciej Bałys, AVIntegracje

ZDJĘCIA: Aten

PRODUCENT: ATEN - www.aten.com/pl/pl

DYSTRYBUTOR: ATEN - www.aten.com/pl/pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center

Inwestorzy rynku hotelowego na całym świecie bardzo dbają o to, aby ich obiekt miał unikatowe cechy bądź rozwiązania wyróżniające go na tle konkurencji. Czasami jest to niezwykły widok z pokoi, czasem wyjątkowa lokalizacja, a jeszcze innym razem wiszący nad barem cadillac i nietuzinkowy wystrój. Oczywiście waga i znaczenie tych elementów są uzależnione od głównych funkcji, jakie pełni hotel i dla jakich klientów jest stworzony. Inaczej skonfigurowany będzie hotel dla rodzin pragnących odpoczynku, w inny sposób obiekt dla ludzi aktywnych, oczekujących sportowych rozrywek, a jeszcze inaczej przestrzeń przeznaczona do konferencji czy spotkań biznesowych. W tym wypadku, oprócz położenia w centrum miasta, blisko rozwiniętej infrastruktury drogowej czy bliskości lotniska bardzo istotne jest odpowiednia przestrzeń i zaplecze techniczne umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń biznesowych. Taki jest właśnie otwarty z końcem 2017 roku Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center łączący atrakcyjną lokalizację, stworzony przy udziale najwyższej jakości materiałów wnętrza doskonałe rozwiązania z zakresu AV na potrzeby biznesu oraz wyjątkową w skali kraju przestrzeń restauracyjną z widokiem na cztery strony świata. 

HistoryLand

Klocki LEGO w takiej formie, jaką znamy dzisiaj, są od 1947 roku głównym budulcem kilku pokoleń młodych architektów, inżynierów, konstruktorów pojazdów, statków kosmicznych i maszyn. To również jedna z ulubionych zabawek wielu ojców, składających potajemnie własne projekty z klocków swoich dzieci. Wielu dorosłych kupuje sobie własne zestawy i w wolnym czasie relaksuje się przy ich składaniu. Nie dziwi zatem, że na przestrzeni lat powstało wiele filmów z bohaterami LEGO, gier komputerowych, a także poważnych budowli. Oczywiście największymi z nich są parki rozrywki Legoland znajdujące się w ojczyźnie LEGO – Dani, a także w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Kalifornii. Od końca września 2017 roku również w Polsce mamy niezwykłą przestrzeń, w której zebrane zostały budowle wykonane z LEGO. Jest nią interaktywne centrum Historyland mieszczące się w starym budynku Dworca Głównego w Krakowie, gdzie za pomocą klocków, projekcji i multimediów zostały opowiedziane najważniejsze dzieje historyczne Polski. 

OH KINO

Gdy myślimy dzisiaj o kinie, zazwyczaj w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl wielkie multipleksy, często będące częścią centrum handlowego lub znajdujące się w jego pobliżu. Takie są trendy na całym świecie i właśnie taki rodzaj kin powstaje obecnie najczęściej. Wiele osób tęskni jednak za atmosferą małego, kameralnego kina. Te kina studyjne, które jeszcze zostały w naszym kraju, zazwyczaj ze względów ekonomicznych są wykorzystywane tylko do pokazów specjalnych bądź grają tylko stare, klasyczne firmy, wciąż znajdujące się w ich zasobach. Niedawno na polskim rynku kinowym zadebiutowała sieć trzech niewielkich kin, które łączą komfort, jakość i repertuar, jakie możemy spotkać w największych multipleksach, z niedostępną w nich, kameralną i przyjazną kinomanom atmosferą. Inwestor zadbał również o to, aby OH KINO było wielofunkcyjną, multimedialną przestrzenią, która już od progu daje znacznie więcej możliwości niż w salach, gdzie można oglądać najnowsze superprodukcje. 

czytaj także:
wywiady

Tomasz Kruszyński - dyrektor regionu ATEN Poland

Już od wielu lat Azja jest prawdziwym zagłębiem, jeżeli chodzi o produkcję elektroniki. Takie państwa jak Japonia, Korea Południowa czy Tajwan wiodą prym w projektowaniu i produkowaniu nowoczesnych urządzeń związanych z dźwiękiem i obrazem, swoją ofertą prześcigając wielu producentów z USA czy Europy. Na niewielkiej wyspie Tajwan swoje siedziby ma szereg firm produkujących półprzewodniki, laptopy, telefony czy akcesoria sieciowe. Wśród tych producentów można wskazać także marki blisko związane z branżą AV, wytwarzające rozwiązania nagłośnieniowe, ekrany LED czy systemy do transmisji i zarządzania obrazem. Jednym z takich producentów, już od wielu lat cieszących się uznaniem i notującym świetnie wyniki sprzedaży m.in. na Starym Kontynencie, jest firma ATEN. Chociaż dla przeciętnego Tajwańczyka Warszawa jest tak samo odległa jak dla nas Tajpej, to jednak producent bardzo poważnie traktuje nasz rynek, czego dowodem może być zainaugurowana w sierpniu 2017 roku spółka ATEN Poland. 

TAGI:

ATEN
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.