OH KINO

UDOSTĘPNIJ:
28-02-2018

Gdy myślimy dzisiaj o kinie, zazwyczaj w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl wielkie multipleksy, często będące częścią centrum handlowego lub znajdujące się w jego pobliżu. Takie są trendy na całym świecie i właśnie taki rodzaj kin powstaje obecnie najczęściej. Wiele osób tęskni jednak za atmosferą małego, kameralnego kina. Te kina studyjne, które jeszcze zostały w naszym kraju, zazwyczaj ze względów ekonomicznych są wykorzystywane tylko do pokazów specjalnych bądź grają tylko stare, klasyczne firmy, wciąż znajdujące się w ich zasobach. Niedawno na polskim rynku kinowym zadebiutowała sieć trzech niewielkich kin, które łączą komfort, jakość i repertuar, jakie możemy spotkać w największych multipleksach, z niedostępną w nich, kameralną i przyjazną kinomanom atmosferą. Inwestor zadbał również o to, aby OH KINO było wielofunkcyjną, multimedialną przestrzenią, która już od progu daje znacznie więcej możliwości niż w salach, gdzie można oglądać najnowsze superprodukcje. 

 

Sieć OH KINO zrodziła się z pomysłu połączenia zalet multipleksów z kameralną, domową wręcz atmosferą lokalnego kina. Jak przyznaje inwestor, głównym celem przyświecającym tworzeniu obiektów miało być to, aby goście kina mogli zakrzyknąć: „Och, jak fajnie!”. Aby sprostać wymaganiom współczesnego widza w OH KINO zostały zainstalowane najnowsze rozwiązania z zakresu technologii kinowej połączone z kameralnym, ciepłym wystrojem odwołującym się do złotej ery kina, tworzące domowy klimat. W kinie znajdują się tylko cztery sale kinowe uzbrojone w wysokiej klasy systemy nagłośnieniowe oraz technologię projekcyjną. Ciekawostką jest fakt, że w salach zostały zainstalowane oryginalne, zabytkowe fotele poddane specjalistycznej renowacji z zastosowaniem ekologicznych duńskich tkanin Svensson. W skład sieci kin obecnie wchodzą trzy lokalizacje: Mysłowice, Wrocław i Oława. Jednak z pewnością w niedługim czasie działalność marki będzie rozwijana i pojawią się kolejne. Aspiracjami włodarzy lokali jest jednak to, aby nie było to tylko miejsce, gdzie będą odtwarzane nowe filmy, ale przestrzeń spędzania wolnego czasu czy przestrzeń stwarzająca wiele możliwości dla biznesu. Oczywiście, wzorem innych kin, OH KINO ma w swoje ofercie m.in. możliwość organizacji urodzin, cykliczne wydarzenia dla kobiet, specjalne oferty porannych seansów czy sprzedaż biletów dla szkół i dla firm. Co rzadko spotykane, zarządzający siecią postawili również na wynajem sal. Nowoczesne sale znajdujące się w każdej z lokalizacji mogą stać się idealną przestrzenią na organizację konferencji, spotkania firmowego, prezentacji czy premiery nowego produktu. Aby sprostać tym zadaniom i przede wszystkim, aby móc konkurować z kinami o ugruntowanej już pozycji w świadomości widzów, inwestor OH KINO postanowił stworzyć wyjątkową, multimedialną przestrzeń, zamieniając klasyczne elementy wystroju kina oraz narzędzia komunikacji z gośćmi obiektu na nowoczesne monitory wielkoformatowe. Realizacją systemów digital signage we wszystkich lokalizacjach sieci OH KINO zajął się uznany producent ekranów, firma Sharp Electronics, która zaprosiła do współpracy wrocławskiego integratora ProAUDIO-AVT. Do stworzenia instalacji zostały zastosowane profesjonalne monitory serii PN-Q, PN-Y oraz monitory do ścian wideo PN-V, a także rozwiązania do punktów sprzedaży POS. Wszystkie zastosowane ekrany pracują w rozdzielczościach natywnych 1920 × 1080, w przypadku monitorów w ścianie jest to 1366 × 768 pikseli. Łącznie w trzech lokalizacjach zastosowano 95 monitorów, których wielkość zależała przede wszystkim z wielkości kina, oraz 14 urządzeń POS. Chociaż mogłoby się wydawać, że ze względu na to, że mieliśmy tutaj do czynienia z siecią lokali, wystarczyło tylko stworzyć jeden projekt i powielić go odpowiednio wiele razy, to jednak (ze względu na różnice w wielkości kin) konieczne było stworzenie trzech niezależnych projektów. Największa realizacja i największa dostawa sprzętu miały miejsce we Wrocławiu, gdzie też sama przestrzeń jest największa. 

 

 

 

Plakaty jak żywe
Jednym ze stałych elementów wystroju korytarzy kin już od ich początków były wiszące na ścianach plakaty, zarówno te zapowiadające nowe produkcje, informujące o filmach znajdujących się obecnie w repertuarze, jak i plakaty z postaciami z filmowych klasyków. Pierwotnie były to po prostu drukowane plakaty zamknięte w antyramie, które wraz z rozwojem techniki zostały zamienione na podświetlane gabloty ze znajdującymi się w środku plakatami. Dzisiaj coraz częściej używa się określenia plakat cyfrowy (digital poster), gdzie forma drukowana jest zamieniona na wyświetlacz wielkoformatowy. I z takiego rozwiązania zdecydowano się skorzystać również w OH KINO. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać o zaletach takiego rozwiązania, do których należą przede wszystkim: brak kosztów zmiany plakatu czy możliwość zmiany treści graficznej nawet kilka razy dziennie. Do realizacji tego zadania zostały zastosowane monitory o wielkości 47 i 49 cali (Oława i Mysłowice), natomiast w Arkadach Wrocławskich zainstalowano monitory o przekątnej 55 cali. 

 

 

 

Obraz na ścianie
W każdej z lokalizacji zostały również zainstalowane ściany wideo, na których na co dzień są wyświetlane materiały reklamowe kina oraz zwiastuny filmowe. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w przypadku wynajmu kina były tutaj prezentowane również treści dostarczone przez wynajmującego, co wpisuje się w poruszany już wcześniej wielofunkcyjny charakter przestrzeni. Do zbudowania ścian zostały zastosowane monitory z serii PN-V o cienkiej ramce mającej szerokość 6,5 mm w wariantach PNV600A oraz PNV602 różniących się jasnością

 

 

Pełna kontrola
Wszystkie ekrany pracują pod kontrolą systemu Eveo URVE, dostosowanego do indywidualnych potrzeb klienta. Każdy ekran ma osobny player w rozmiarze mikro, pracujący pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10 bądź Android (w zależności od wielkości kina), umożliwiający na odtwarzanie materiałów w natywnej rozdzielczości. Oczywiście playery te są zaprojektowane do pracy ciągłej przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Nad całością czuwa serwer URVE znajdujący się lokalnie w każdym kinie. Komunikacja i wymiana danych między serwerem a playerami odbywa się za pomocą sieci LAN. 

AUTOR: Maciej Bałys, AVIntegracje

ZDJĘCIA: OH KINO

PRODUCENT: Sharp - www.sharp.pl

DYSTRYBUTOR: ProAUDIO AVT - www.proaudio.pl

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center

Inwestorzy rynku hotelowego na całym świecie bardzo dbają o to, aby ich obiekt miał unikatowe cechy bądź rozwiązania wyróżniające go na tle konkurencji. Czasami jest to niezwykły widok z pokoi, czasem wyjątkowa lokalizacja, a jeszcze innym razem wiszący nad barem cadillac i nietuzinkowy wystrój. Oczywiście waga i znaczenie tych elementów są uzależnione od głównych funkcji, jakie pełni hotel i dla jakich klientów jest stworzony. Inaczej skonfigurowany będzie hotel dla rodzin pragnących odpoczynku, w inny sposób obiekt dla ludzi aktywnych, oczekujących sportowych rozrywek, a jeszcze inaczej przestrzeń przeznaczona do konferencji czy spotkań biznesowych. W tym wypadku, oprócz położenia w centrum miasta, blisko rozwiniętej infrastruktury drogowej czy bliskości lotniska bardzo istotne jest odpowiednia przestrzeń i zaplecze techniczne umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń biznesowych. Taki jest właśnie otwarty z końcem 2017 roku Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center łączący atrakcyjną lokalizację, stworzony przy udziale najwyższej jakości materiałów wnętrza doskonałe rozwiązania z zakresu AV na potrzeby biznesu oraz wyjątkową w skali kraju przestrzeń restauracyjną z widokiem na cztery strony świata. 

Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

HistoryLand

Klocki LEGO w takiej formie, jaką znamy dzisiaj, są od 1947 roku głównym budulcem kilku pokoleń młodych architektów, inżynierów, konstruktorów pojazdów, statków kosmicznych i maszyn. To również jedna z ulubionych zabawek wielu ojców, składających potajemnie własne projekty z klocków swoich dzieci. Wielu dorosłych kupuje sobie własne zestawy i w wolnym czasie relaksuje się przy ich składaniu. Nie dziwi zatem, że na przestrzeni lat powstało wiele filmów z bohaterami LEGO, gier komputerowych, a także poważnych budowli. Oczywiście największymi z nich są parki rozrywki Legoland znajdujące się w ojczyźnie LEGO – Dani, a także w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Kalifornii. Od końca września 2017 roku również w Polsce mamy niezwykłą przestrzeń, w której zebrane zostały budowle wykonane z LEGO. Jest nią interaktywne centrum Historyland mieszczące się w starym budynku Dworca Głównego w Krakowie, gdzie za pomocą klocków, projekcji i multimediów zostały opowiedziane najważniejsze dzieje historyczne Polski. 

TAGI:

Sharp
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.