Brain Embassy

UDOSTĘPNIJ:
27-07-2017

Odwiedziliśmy niedawno siedzibę Brain Embassy, przestrzeń będącą nie tylko miejscem do wspólnej pracy, ale także wspólnego działania i kooperacji, położoną na warszawskiej Ochocie. To nowoczesne i nietuzinkowe miejsce, pod względem architektury przywołujące na myśl najbardziej znane przestrzenie korporacyjne takich potentatów jak Google, Apple czy Microsoft, a z drugiej – wyposażone w wiele autorskich rozwiązań z zakresu systemów AV.

Brain Embassy znajduje się w kompleksie biurowców Adgar Park West, przy Alejach Jerozolimskich 181 w Warszawie, którego właścicielem jest firma Adgar. Wcześniej w budynku B, w którym dzisiaj mieści się organizacja, znajdowały się biura dużej firmy telekomunikacyjnej. Po przejęciu przestrzeni przez Adgar przeprowadzono całkowity remont, w ramach którego dokonane zostały nie tylko zmiany w układzie przestrzeni, wprowadzono także zmiany infrastruktury technicznej. Początkowo wprowadzono tu standardową linię biznesową firmy Adgar, polegającą na wynajmie powierzchni biurowych. W roku 2016 firma Adgar oddała do użytku jedno z pięter, na którym zainaugurowana została zupełnie nowa koncepcja – Brain Embassy. Pierwsza faza inwestycji została zakończona w czerwcu 2016 roku i obejmowała 1700 m2, obecnie jest to już 3000 m2. Dzięki temu, że firma Adgar jest zarówno właścicielem, jak i inwestorem projektu Brain Embassy, obecnie cała koncepcja jest rozwijana. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona kolejna taka przestrzeń na warszawskim Mokotowie.

Pomimo tego, że Brain Embassy na Ochocie jest z punktu widzenia inwestora typową komercyjną przestrzenią biznesową, to już z perspektywy rynku tego rodzaju usług jest to zdecydowanie coś więcej. Przestrzeń ta jest inwestycją bazującą na idei współpracy i współdzielenia przestrzeni, ale tak naprawdę to jeszcze bardziej zaawansowana forma, jaką jest współtworzenie czy współdziałanie (cocreating). W myśl tej idei przestrzeń biurowa jest czymś znacznie więcej niż tylko lokalem i służy rozwojowi biznesu, pracy i wspieraniu efektywności. Przekłada się to na fakt, że nawet najbardziej designerskie elementy znajdujące się na terenie Brain Embassy mają za zadanie zwiększyć efektywność, kreatywność i wsparcie codziennej pracy. Uzupełnieniem tej idei są chociażby meble firmy Kinnarps, które nie tylko wyglądają efektownie, ale także mają za zadanie wspierać efektywność i komfort pracy. Należy zwrócić uwagę, że w biurze znalazło się wiele wyjątkowych i niespotykanych nigdzie indziej mebli, jak biurko zintegrowane z bieżnią treningową czy biurka z podnoszonymi blatami umożliwiającymi pracę na stojąco itd.

Tym, co jest jednak najważniejsze w Brain Embassy, jest społeczność. Najważniejszym zadaniem tej przestrzeni jest integrowanie przedstawicieli różnych, często bardzo specjalistycznych firm, tak aby mogły one wspólnie zdobywać nowych klientów i prowadzić biznes.

Przewagą tego miejsca jest przede wszystkim duża elastyczność dla wynajmujących. Prowadzący, szczególnie niewielkie biznesy, szukając lokalu w Warszawie natrafiają na spore trudności wynikające z faktu, że w stolicy nie ma małych biur, które mogłyby odpowiadać ich potrzebom. Gdy nawet uda się znaleźć tego rodzaju powierzchnię, zawsze wiąże się to z koniecznością jej wyposażenia, a przede wszystkim podpisania długofalowej (często kilkuletniej) umowy. W Brain Embassy klient otrzymuje w pełni funkcjonalną przestrzeń, gotową do działania. Wynajem przestrzeni został tutaj zorganizowany w formie pakietów. W najtańszym i najmniejszym wymiarze można korzystać z przestrzeni dwa dni w miesiącu, a w największym otrzymujemy dostęp 24/7.

Brain Embassy to jednak miejsce nie tylko interesujące z punktu widzenia klientów, ale także wyjątkowa inwestycja. Jest ona realizowana w unikatowy jak na polskie realia – i to podwójnie – sposób. Po pierwsze, inwestycja jest oddawana etapami i po ukończeniu każdego z nich pojawiają się klienci. Z jednej strony wymaga to bardzo precyzyjnego planowania i profesjonalnego podejścia do tematu zarządzania projektem. Równocześnie ma to taką zaletę, że inwestor nie musi czekać na zakończenie tworzenia całej przestrzeni, bowiem już jej poszczególne części mogą generować przychód (przestrzeń niewynajmowana nie zarabia, a w tym wypadku generuje nawet większe koszty, niż byłaby w ogóle niewykończona). Po drugie, można na bieżąco testować przestrzeń i zastosowane w niej rozwiązania.

Jak przyznał Andrzej Dubas z firmy Image Recording Solutions, w trakcie realizacji tego projektu nie starano się dobierać poszczególnych rozwiązań pod kątem ich producenta, ale przede wszystkim sięgano po produkty i technologie, które spełnią wymagania tej przestrzeni.

Każda z powierzchni zrealizowanych w pierwszej fazie inwestycji została wyposażona w zestaw przyłączy oraz monitory wielkoformatowe. Decyzja o ich zastosowaniu wynika przede wszystkim z faktu, że pierwsza część inwestycji to wiele relatywnie małych powierzchni. W związku z tym nawet w sali konferencyjnej, będącej największą spośród tych przestrzeni, urządzeniem zapewniającym wystarczającą przekątną obrazu jest monitor Samsung o przekątnej 75 cali. Dodatkowo sala ta pełni funkcję przestrzeni, w której może być realizowana wideokonferencja, zarówno w oparciu o system Skype, jak i zintegrowane rozwiązania konferencyjne.

We wszystkich pozostałych pomieszczeniach, w tym również w przestrzeniach półotwartych, zostały zastosowane monitory wielkoformatowe różnej wielkości. Część monitorów pełni dwie funkcje. Po pierwsze wyświetlane są na nich bieżące informacje, materiały promocyjne czy spoty reklamowe. Jednak po podłączeniu zewnętrznego sygnału, natychmiast pojawia się na nich sygnał z naszego komputera. Ponadto system przełączy się w sposób automatyczny w momencie podania sygnału bezprzewodowego.

Transmisja sygnału oraz automatyczne przełączanie na właściwe źródło są realizowane w oparciu o urządzenia Crestron AM-101. Co ciekawe, konfiguracja systemu nie wymusiła zastosowania skalera. Sygnały trafiają do nadajnika Crestron HD-MD-400, który po skrętce przesyła sygnał do odbiornika, a ten wybiera, czy sygnał jest podłączony za pomocą kabla, w jakim formacie czy w sposób bezprzewodowy.

AUTOR: Łukasz Kornafel

ZDJĘCIA: AVIntegracje, Brain Embassy

PRODUCENT: Crestron - www.crestron.com

DYSTRYBUTOR: Crestron - www.crestron.com

reklama
galeria
ostatnie instalacje

Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center

Inwestorzy rynku hotelowego na całym świecie bardzo dbają o to, aby ich obiekt miał unikatowe cechy bądź rozwiązania wyróżniające go na tle konkurencji. Czasami jest to niezwykły widok z pokoi, czasem wyjątkowa lokalizacja, a jeszcze innym razem wiszący nad barem cadillac i nietuzinkowy wystrój. Oczywiście waga i znaczenie tych elementów są uzależnione od głównych funkcji, jakie pełni hotel i dla jakich klientów jest stworzony. Inaczej skonfigurowany będzie hotel dla rodzin pragnących odpoczynku, w inny sposób obiekt dla ludzi aktywnych, oczekujących sportowych rozrywek, a jeszcze inaczej przestrzeń przeznaczona do konferencji czy spotkań biznesowych. W tym wypadku, oprócz położenia w centrum miasta, blisko rozwiniętej infrastruktury drogowej czy bliskości lotniska bardzo istotne jest odpowiednia przestrzeń i zaplecze techniczne umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń biznesowych. Taki jest właśnie otwarty z końcem 2017 roku Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center łączący atrakcyjną lokalizację, stworzony przy udziale najwyższej jakości materiałów wnętrza doskonałe rozwiązania z zakresu AV na potrzeby biznesu oraz wyjątkową w skali kraju przestrzeń restauracyjną z widokiem na cztery strony świata. 

Rozwiązania firmy ATEN w Telewizji Artear

Kanały informacyjne działają na bardzo wysokokonkurencyjnym rynku, gdzie swoją sympatię bądź niechęć do kanału widzowie mogą wyrazić natychmiast, za pomocą jednego przycisku na pilocie. Aby móc konkurować na tym rynku, nie wystarczy tworzyć najlepsze treści – newsy muszą być dostarczone jak najszybciej. Pomagają w tym reporterzy terenowi, wozy satelitarne, a często nawet sami widzowie, kontaktujący się przez przeznaczone dla nich platformy komunikacji. Jednym z rozwiązań, które już wiele lat temu jest znakiem rozpoznawczym wszystkich newsroomów na całym świecie, jest ściana wielomonitorowa, na której równocześnie można podglądać nie tylko to, co dzieje się na wszystkich kanałach stacji, ale również na kanałach konkurencyjnych, mediach społecznościowych czy portalach agencyjnych. Niedawno argentyńska stacja Artear zdecydowała się zoptymalizować swój newsroom i zainstalować w nim dwie potężne ściany wideo złożone łącznie z osiemdziesięciu pięciu monitorów. Niełatwe zadanie zarządzania i transmisji sygnałów zostało powierzone rozwiązaniom marki Aten. 

HistoryLand

Klocki LEGO w takiej formie, jaką znamy dzisiaj, są od 1947 roku głównym budulcem kilku pokoleń młodych architektów, inżynierów, konstruktorów pojazdów, statków kosmicznych i maszyn. To również jedna z ulubionych zabawek wielu ojców, składających potajemnie własne projekty z klocków swoich dzieci. Wielu dorosłych kupuje sobie własne zestawy i w wolnym czasie relaksuje się przy ich składaniu. Nie dziwi zatem, że na przestrzeni lat powstało wiele filmów z bohaterami LEGO, gier komputerowych, a także poważnych budowli. Oczywiście największymi z nich są parki rozrywki Legoland znajdujące się w ojczyźnie LEGO – Dani, a także w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Kalifornii. Od końca września 2017 roku również w Polsce mamy niezwykłą przestrzeń, w której zebrane zostały budowle wykonane z LEGO. Jest nią interaktywne centrum Historyland mieszczące się w starym budynku Dworca Głównego w Krakowie, gdzie za pomocą klocków, projekcji i multimediów zostały opowiedziane najważniejsze dzieje historyczne Polski. 

czytaj także:
testy

CRESTRON DM

Czego by nie powiedzieć o tej marce, to zawsze kojarzyła mi się z jakością i solidnością. Być może dlatego, że firma zdążyła już wypracować sobie pewne standardy, bo istnieje od 1971 roku. Crestron z dumą podkreśla, że produkty opatrzone tym właśnie logo zostały zaprojektowane i wyprodukowane w Ameryce. Jak można się spodziewać, zakres rozwiązań i urządzeń proponowanych przez Crestron jest dość spory. Firma oferuje wszelkie rozwiązania związane z dystrybucją AV, kompleksowe zarządzanie zarówno budynkami (BMS), jak i przedsiębiorstwami (EMS). Z logo Crestona występują również systemy zabezpieczania posesji, kolumny głośnikowe, a także software do projektowania GUI. Jest tego znacznie więcej, ale nie jest to temat niniejszego artykułu z cyklu „Pod lupą”. W tym wydaniu z całkiem bliska ocenimy karty AV do przesyłu sieciowego. 

TAGI:

Crestron
Magazyn AVintegracje dedykowany specjalistom branży systemów zintegrowanych, architektom i entuzjastom inteligentnych budynków.